Меню
Світова література

5 клас
6 клас
7 клас
8 клас

Интегрированный курс

5 класс
6 класс

Виразне читання

Теорія
Практика

Шкільний конферанс

Основи школи юного конферансьє

Школа юного диктора

Основи школи юного диктора

Вивчення лірики

Олександр Твардовський - Лірика
Роберт Льюїс Стівенсон - Лірика
Олександр Пушкін - Лірика
Франческо Петрарка - Лірика
Адам Міцкевич - Лірика
Шандор Петефі - Лірика
Пейзажна лірика Алкмана, Гете, Лермонтова
Публій Овідій Назон - Лірика
Михайло Лермонтов - Лірика
Іван Крилов - Лірика

Методичний практикум

Схема самоаналізу уроку
Поетичне відлуння
Типи аналізу твору
Технологічна модель уроку
Кабінет літератури
Глосарій

Робота з портретом

Портреты А.П. Чехова
Портреты Л.Н. Толстого
Портреты Ф.М. Достоевского
Портреты Н.В. Гоголя
Портреты Ф.И. Тютчева
Портреты А.С. Пушкина
Портреты И.А. Крылова
Портреты Эзопа
Портреты М.Ю. Лермонтова
Работа с портретом писателя на уроках литературы. Предисловие

Презентації

Гаррієт Бічер-Стоу. "Хатина дядька Тома". Презентація
Композиція твору. Презентація
Життя і творчість Шолом–Алейхема. Презентація
Пауль Маар - презентація
Ярослав Гашек
Рюноске Акутаґава. "Павутинка" - презентація
Анна Гавальда - презентація

Популярні статті
    Розповісти друзям
    » » » » Календарно-тематичне планування. 7 клас. ІI семестр.


    Календарно-тематичне планування. 7 клас. ІI семестр.

    Рейтинг:

    Календарно-тематичне планування. 7 клас. ІI семестр.



    п/п
    Дата К-сть год. Зміст навчального
    матеріалу
    Державні вимоги
    до рівня навчальних
    досягнень учнів
    Теорія
    літератури
    Міжпредметні зв’язки Культурологічний аспект Д/з
        9 ІІ семестр
          Дружба і кохання
    33.   1 О. С. Пушкін.
    «19 жовтня 1825».

    Дитинство і юність О.С. Пушкіна. 19 жовтня – День Ліцею. Ліцейські друзі поета. Уславлення дружби і вірності у вірші О.С. Пушкіна «19 жовтня». Авторські спогади і роздуми у творі.
    Учень:
    знає і розповідає про основні факти життя і творчості
    О.С. Пушкіна, його зв’язки з Україною, увічнення його пам’яті в літературних музеях, пам’ятниках; виявляє факти біографії О.С. Пушкіна у вірші «19 жовтня 1825 року»; визначає основну ідею вірша О.С. Пушкіна «19 жовтня 1825 року», знаходить відповідні цитати, характеризує образ автора у вірші, його спогади, зміни образу автора в часі; визначає роль описів природи у вірші «19 жовтня», розкриває їх емоційне забарвлення і художні засоби втілення певних емоцій і почуттів.
    33.
    поглиблення понять про вірш
    М. Рильський. «Пушкін у Києві»; творчі і особисті зв’язки поета з Україною Портрети юного Пушкіна роботи О. Кіпренського. Х/ф «Юність поета» (СРСР, 1937, реж. А. Народицький). Відеофільм «Все те же мы». Аудіозапис вірша у виконанні І. Ільїна. Виразно читати і аналізувати вірш, виписати цитати з вірша про уславлення дружби ліцеїстів. Індивідуальні творчі завдання.
    34.   1 Шолом-Алейхем.
    «Пісня над піснями».

    Віхи життєвого і творчого шляху письменника. Відображення у його творах долі єврейського народу.
    Учень:
    знає і розповідає про основні факти життя і творчості Шолом-Алейхема, його зв’язки з Україною, увічнення його пам’яті в літературних музеях і пам’ятниках; переказує основні події повісті «Пісня над піснями», визначає тему, провідні мотиви та ідею повісті, аналізує особливості її сюжету і композиції.
    34.
    повість, образ автора
    літературні музеї Шолом-Алейхема (Київ – Тель-Авів) Музика: Ю. Шерлінг. «Чорна вуздечка білої кобилиці (грамзапис рок-опери). Мультимедійна презентація «Творчий портрет митця». Заповнити таблицю «Віхи життя Шолом-Алейхема», дати відповіді на запитання підручника.
    35.   1 Тема кохання в повісті Шолома-Алейхема «Пісня над піснями». Еволюція героїв (Шимек і Бузя) у часі. Біблійні мотиви у повісті. Утвердження етичних цінностей. Учень:
    характеризує духовно-емоційний світ головних героїв повісті, зміни їхніх внутрішніх якостей, розкриває сутність трактування проблеми кохання у повісті Шолом-Алейхема, висловлює власні судження щодо персонажів (Шимек, Бузя), їхнє ставлення до кохання і світу.
    35.
    повість, образ автора
    біблійні мотиви у повісті Ілюстрації художників до тексту повісті. Відповідь на запитання «Мої враження від знайомства з повістю».
    36.   1 УРЗМ (усно).
    Літературний салон. Поетизація людини та краси її почуттів, оспівування кохання і дружби у світовій літературі.
    Учень:
    характеризує образи літературних героїв у прочитаних творах світової літератури;
    аргументує власні думки  з опорою на художній  текст.
    36.
    образ, сюжет, мотив
      Мультимедійна презентація «Світ взаєморозуміння». Творчі завдання колективного характеру
    37.   1 Олександр  Грін.
    «Пурпурові вітрила». Поєднання реального і фантастичного в повісті. Основний конфлікт твору (Каперна – мрія).
    Учень:
    знає і розповідає про основні факти життя і творчості О. Гріна, його зв’язки з Україною, увічнення його пам’яті в літературних музеях і пам’ятниках; переказує основні події повісті «Пурпурові вітрила», визначає ідейно-тематичне спрямування твору та особливості його сюжету і композиції.
    37.
    повість-феєрія
    Музей Олександра Гріна (Феодосія). Мультимедійна презентація «Письменник, що турбує людські серця». Х/ф «Пурпурові вітрила» (СРСР, 1961, реж. О. Птушко). Виписати цитати до образів Ассоль і Грея. Підготувати опис картини Айвазовського «Море» за поданим планом. Індивідуальні повідомлення: 1) «Грей – юнга на «Ансельмані»; 2) Становлення Артура Грея під впливом капітана Гопа.
    38.   1 Асоль і Грей. Символіка образу пурпурових вітрил. Учень:
    характеризує духовно-емоційний світ головних героїв повісті, зміни їхніх внутрішніх якостей, розкриває сутність трактування проблеми кохання у повісті О. Гріна, висловлює власні судження щодо персонажів (Асоль, Грей), їхнього ставлення до кохання і світу; називає символи у повісті, розкриває їх зміст.
    38.
    композиція повісті, символ
      Пісня В. Лансберга «Ребята, надо верить в чудеса». Групові завдання творчого характеру;
    39.   1 Вірші зарубіжних поетів про дружбу і кохання (Р. Бернс «Любов», Г. Гейне «Коли настав чудовий май», К.М. Симонов «Жди мене» та інші (2 - 3 за вибором  вчителя). Учень:
    усвідомлює почуття дружби і кохання у поетичних творах ;
    висловлює особисте ставлення до порушених у творах проблем; порівнюєоригінали та переклади віршів (за умови володіння іноземною мовою).
    39.
    поетичний твір, ліричний герой, автор ліричного твору
        Виконати завдання до уроку контрольної роботи.
    40.   1 Контрольна робота.
    Порівняння образів - персонажів (Бузя – Асоль, Шимек – Артур Грей).
    Учень:
    показує знання творів із розділу «Дружба і кохання»;
    виявляє ключові риси характеру героїв прочитаних творів;
    висловлюєвраження від зображених у творах почуттів;
    демонструє навички порівняльного аналізу.
    40.
    образ-персонаж
      Мультимедійна презентація: алгоритм виконання контрольних завдань. Виконати завдання до уроку позакласного читання
    41.   1 Позакласне читання.
    Т.М. Рід. «Морське вовченя». Пригоди Філіппа Форстера. Мужність героя і його воля до життя.
    Учень:
    переказує  самостійно прочитаний художній твір; висловлює власні судження про головного героя повісті.
    41.
    пригодницька література, оповідач, форми оповіді в літературному творі
      Мультимедійна презентація «Людина у випробуваннях». Написати твір-мініатюру моє відкриття творчості М. Ріда.
        6  ЛІТЕРАТУРНИЙ ДЕТЕКТИВ
    42.   1 Детектив як жанр літератури. Характерні ознаки жанру. Жанрове розмаїття детективів. Едгар Аллан По.
    «Золотий жук»
    Е.А. По – засновник жанру детективу у світовій літературі. Захопливий сюжет повісті «Золотий жук».
    Учень:
    дає визначення жанру «детектив», виявляє його характерні ознаки на прикладі повісті «Золотий жук»; знає про історію виникнення і формування жанру у світовій літературі, видатних представників детективної літератури; розповідає про ключові віхи життя і творчості Е.А. По, висловлює враження від прочитаного твору.
    42.
    жанр детективної літератури
    розвиток українського детективного жанру Алгоритм «Аналіз прочитаного літературного твору». Усна розповідь «Що я знаю про детектив?»
    43.   1 Особливості композиційної будови повісті «Золотий жук» – «розповідь у розповіді», її художнє значення (поєднання різних точок зору, створення емоційної напруги, таємничої атмосфери та ін.). Образи Вільяма Леграна, Джупітера, оповідача. Учень:
    виявляє особливості сюжету і композиції повісті Е.А. По «Золотий жук»; встановлює значення прийому «розповідь у розповіді» в тексті повісті; характеризує образи персонажів (Легран, Джупітер); змальовує образ оповідача, називає його провідні риси, роль у розгортанні сюжету; розуміє поняття «точка зору», виявляє у творах різні точки зору (персонажів, оповідача) на події, зіставляє їх; розповідає про відомі екранізації за творами Е.А. По; порівнює оригінали й художні переклади творів письменника.
    43.
    жанр детективу
    засновники жанру (Е.По, А. Конан Дойл, Г.К. Честертон, В. Коллінз) Мультимедійна презентація «Головні ознаки літературного детективу». Засвоїти поняття «детектив» і його ознаки. Індивідуальні завдання за творчістю Е. По.
    44.   1 Артур Конан Дойл. Оповідання Шерлока Холмса («Пістрява стрічка», «Спілка рудих»). А.К. Дойл – відомий автор класичних детективів, популярність його героїв у різних країнах. Особливості сюжету і композиції оповідань про Шерлока Холмса. Учень:
    розповідає про ключові віхи життя і творчості А.К. Дойла, називає його найвідоміші книги, причини популярності серед різних поколінь; виявляє характерні ознаки циклу в оповіданнях про Шерлока Холмса.
    44.
    літературний цикл
      Мультимедійна презентація «Автор класичних детективів». Аналізувати особливості сюжету і композиції оповідань про Шерлока Холмса.
    45.   1 Шерлок Холмс як безпосередній учасник розв’язання сімейного конфлікту в оповіданні «Пістрява стрічка». Учень:
    висловлює враження від прочитаного твору; встановлює значення прийому «розповідь у розповіді» у творі письменника; виявляє особливості сюжету і композиції твору А.К. Дойла; характеризує образи персонажів.
    45.
    герой детективних оповідань
        Укласти пам’ятку «Уроки від Шерлока Холмса».
    46.   1 Іронічне зображення пристрасті людини до легкого збагачення в оповіданні «Спілка рудих». Учень:
    аналізує прочитаний твір;
    аргументує власні судження з опорою на текст оповідання;
    висловлює власні судження про прочитане.
    46.
    побудова оповідання (сюжет, композиція)
      Мультимедійна презентація «Образ Шерлока Холмса». Характеризувати образ Шерлока Холмса.
    47.   1 Сутність «дедуктивного методу» Шерлока Холмса, утвердження в його образі сили інтелекту і моральних якостей. Доктор Ватсон як оповідач. Різні точки зору на події як художній прийом створення атмосфери таємничості. Учень:
    переказує зміст прочитаних творів і аналізує ключові епізоди;
    доводить твердження про те, що захоплива інтрига – основа детективного твору; розуміє роль оповідача у розгортанні сюжету художнього твору (спостерігач, безпосередній учасник сюжету (персонаж) тощо; характеризує образи Шерлока Холмса і доктора Ватсона та їхню взаємодоповнюваність (класичний детективний дует).
    47.
    оповідач
    план порівняльної храктеристики персонажів Ілюстрації до оповідань А. Конан Дойля С. Пейджета, О. Басса. Фото акторів – виконавців ролей Холмса і Ватсона. Скласти порівняльну характеристику Шерлока Холмса і доктора Ватсона; написати сенкани (Холмс, Ватсон).
    48.   1 УРЗМ (письмово).
    Відповідь на запитання (за вибором учня):
    1. У чому секрет популярності детективної літератури? Аргументуйте свою точку зору. 2. У чому  причини неймовірної популярності історій про Шерлока Холмса? Аргументуйте свою точку зору.
    3. А.К. Дойл своїми найкращими творами вважав історичні романи, а до історій про Шерлока Холмса ставився як до вимушеного заробітку. Чи погоджуєтесь ви з такою оцінкою автором своїх детективів?
    4. Порівняйте образи Шерлока Холмса і доктора Ватсона. Яку роль відіграє Ватсон у розкритті злочину?
    5. За прочитаним твором А.К. Дойла спробуйте скласти алгоритм «Як написати справжній детектив» або напишіть невеликий детективний твір.
    Учень:
    знає зміст творів;
    розуміє основні ідеї творів;
    називає головні проблеми творів;
    висловлює власне ставлення до героїв творів;
    пояснює причини всесвітньої популярності творів про Шерлока Холмса.
    48.
    детективна література
      Алгоритм виконання контрольної письмової роботи Віднайти цікаві факти з біографії О.Генрі (за вказаною літературою); знати зміст новели «Дари волхвів». Творче завдання: скласти цікаві запитання за біографією письменника.
        6   СВІТОВА НОВЕЛА
    49.   1 Новела як літературний жанр, її характерні ознаки, різновиди.
    О. Генрі. «Дари волхвів», «Останній листок».
    О. Генрі – майстер новели. Моральні цінності в новелі «Дари волхвів». Біблійні мотиви у творі, художні деталі.
    Учень:
    знає зміст новели; розуміє основні ідеї, висловлені у творі; називає головні проблеми творів;
    висловлює власне ставлення до героїв новели; дає визначення новели, виявляє її характерні ознаки у прочитаному творі;
    виявляє культурні паралелі в тексті новели (біблійні мотиви); розкриває підтекст окремих епізодів новели.
    49.
    новела як літературний жанр, художня деталь
    Біблія як вічна книга   Дібрати матеріал (цитати, факти, епіграф) для творчої роботи за новелами О.Генрі.
    50   1 Новела «Останній листок» – гімн людині, котра здатна на самопожертву заради ближнього. Специфіка розкриття образу Бермана. Образи дівчат (Сью, Джонсі). Особливості художньої мови новели, оповідач. Учень:
    переказує зміст твору та аналізує його, звертаючи увагу на його ідейний зміст: взаєморозуміння та прагнення зробити добро іншому як засіб подолання життєвих негараздів;
    визначає жанрові особливості твору, роль в ньому деталі;
    висловлює судження про гуманізм твору;
    виявляє особисте ставлення до проблем, що порушуються в новелі, аргументуючи свою точку зору прикладами і цитатами з тексту.
    50.
    художня мова новели
    В. Стефаник. «Кленові листки» Мультимедійна презентація «Світ новел О.Генрі). Довести, що останній листок – це новела.
    Написати есе «Чарівні слова для Джонсі».
    51   1 Герберт Джордж Уеллс. «Чарівна крамниця».
    Видатний англійський фантаст Г. Дж. Уеллс. Точка зору дорослого і дитини в новелі «Чарівна крамниця».
    Учень:
    переказує текст новели, знаходячи ключові епізоди;
    визначає епізод найвищої напруги в творі;
    розмірковує про своєрідність точки зору дорослого і дитини.
    51.
    фантастична література
    письменники-фантасти (Ж.Верн, О. Бєляєв, А.Азімов, С. Лем, Р. Бредбері, брати Стругацькі) Мультимедійна презентація «Подорож до чарівної крамниці». Дібрати матеріал із тексту новели про чарівну крамницю і скласти її опис. Укласти поради для Джіпа і його батька.
    52   1 «Дива» та їх сприйняття персонажами. Оповідач твору (батько). Особливості дитячого світу в оповіданні. Роль елементів фантастики у новелі «Чарівна крамниця». Учень:
    характеризує образ оповідача у новелі; розмірковує над фіналом новели, дає йому власне тлумачення; розкриває підтекст окремих епізодів, знає про втілення сюжету новели у різних видах мистецтва.
    52.
    елементи фантастики
      Макети чарівних предметів та створені учнями ілюстрації до твору. Дібрати цікаві факти із біографії Р. Акутагави. Прочитати новелу «Павутинка». Індивідуальні завдання: підготувати повідомлення про культуру, традиції та символи Японії.
    53   1 Рюноске Акутагава. «Павутинка».
    Майстер японської новели Р. Акутагава. Втілення ідеї про моральну справедливість у новелі «Павутинка».
    Учень:
    розповідає про майстра японської новели Р. Акутагаву; виявляє зв’язок із японськими традиціями у новелі «Павутинка»; визначає особливості розвитку сюжету новели.  
    53.
    японська новела, підтекст твору
    Україна і Японія (спільне і відмінне) Мультимедійна презентація «Таємниці життя і творчості Р. Акутагави». До робочого зошита виписати цитати, що передають почуття і думки Кандата, коли він піднімається по павутинці. Відповідь на запитання: чи можна врятуватися, коли сам не готовий врятувати когось?
    54.   1 Контрольна робота.
    Класний контрольний твір «Заради чого варто жертвувати своїм життям?»
    Учень:
    складає план до визначеної теми;
    складає письмове висловлювання відповідно до теми.
    54   Картки із завданнями. Виконати завдання до уроку позакласного читання.
    55.   1 Позакласне читання.
    Е. Хемінгуей. «Кішка на дощі»
    або
    А. Габальда. «35 кіло надії».
    Учень:
    переказує  самостійно прочитаний художній твір; висловлює власні судження про проблематику твору та його персонажів.
    55.
    підтекст, внутрішній і зовнішній сюжет, телеграфний стиль
        Прочитати оповідання «Фах» Айзека Азімова». Підготувати презентацію прочитаного твору.
        7 СУЧАСНА ЛІТЕРАТУРА. Я І СВІТ
    56.   1 Айзек Азі мов. «Фах».
    Роздуми про майбутнє людини і людства. Образ Джорджа Плейтена. Проблема духовної реалізації людини.
    Учень:
    знає основні відомості про життя і творчість А. Азімова; розкриває актуальні теми і проблеми  у прочитаному творі; аналізує окремі фрагменти тексту; визначає особливості художньої оповіді.
    56.
    науково-фантастична література
      Мультимедійна презентація «Освіта майбутнього». Виокремити із тексту твору цитати до характеристики образів Джорджа Плейтена, Тревіліяна. Зрозуміти їхнє ставлення до самостійного здобуття знань.
    57.   1 Розуміння сутності культури й освіти, призначення людини в сучасному світі. Утвердження сили людського інтелекту, самостійності мислення, творчої уяви, моральних цінностей у оповіданні «Фах». Учень:
    висловлює судження про гуманізм твору;
    виявляє особисте ставлення до проблем, що порушуються у творі, аргументуючи свою точку зору прикладами і цитатами з тексту.
    57.
    науково-фантастична література
    Р. Бредбері. «Усмішка» Учнівські ілюстрації до оповідання. Відповідати на запитання: Чи зумів Джордж довести, що люди – не машини? Чи актуальні питання освіти, життєвого вибору в сучасному житті?
    58.   1 Діана Вінн Джонс. «Мандрівний замок Хаула».
    Поєднання елементів казки і детективу у творі.
    Учень:
    знає основні відомості про життя і творчість Діани Вінн Джонс; знайомиться із жанровою специфікою її твору; розповідає про ключові події сюжету; оцінює художню вартість прочитаного твору (з допомогою учителя).
    58.
    казка, детектив
      Мультимедійна презентація «Письменницькі дороги Діани Вінн Джонс». Виконати індивідуальні творчі завдання.
    59.   1 Образ Софі, світ її мрій, бажань, жахів. Значення художнього прийому чаклунства у творі. Учень:
    формулює головну думку твору, усвідомлює значення художнього прийому чаклунства у творі; складає характеристику Софі; аналізує окремі фрагменти тексту; висловлює власну точку зору на події, що відображені у творі.
    59.
    реальний і уявний літературний світ
      Ілюстрації до твору «Мандрівний замок Хаула». Прочитати роман Корнелії Функе «Чорнильне серце». Індивідуальне завдання: підготувати розповідь про вибір К. Функе письменницького ремесла.
    60.   1 Корнелія Функе.
    «Чорнильне серце».
    Тема «оживлення» книги  у творі. Образ Мегі – дівчинки, котра любить читати.
    Учень:
    сприймає художній текст цілісно;
    переказує ключові епізоди твору;
    розуміє ідею твору і ілюструє прикладами з тексту;
    висловлює особисте ставлення до порушених у творі проблем.
    60.
    ідея, тема, тематика художнього твору; ключовий епізод
    переклад
    О. Логвиненка
    Мультимедійна презентація «Книжки про книжку». Скласти поради до розвитку власного читацького таланту. Виконати завдання до участі у рольовій грі за змістом книги Функе.
    61.   1 Пригоди і духовне випробування Мегі. Поєднання уявного і реального світів у «Чорнильному серці» Функе. Учень:
    визначає провідну думку твору через пригоди і духовне випробування Мегі;
    висловлює особисте ставлення до порушених у творі проблем, аргументуючи свою точку зору прикладами і цитатами з тексту.  
    61.
    час і простір у літературному творі
      Учнівські ілюстрації. Підготувати стислий переказ епізодів «Мегі вирушає на порятунок батька», Мегі відкриває у собі талант Чарівновуста». «Зустріч дівчинки із мамою», «Мегі готується до читання на «святі» Козерога».
    62.   1 Контрольна робота.
    Скласти анкету літературного героя
    або
    Бліц-диктант
    або
    Тести.
    Учень:
    складає план до визначеної теми;
    складає письмове висловлювання відповідно до теми.
    62.
    анкета літературного героя
      Бланки анкет. Виконати індивідуальні завдання за вивченими художніми творами.
    63.   1 Урок-роздум
    «Краса чистих людських взаємин» (за змістом вивчених літературних творів).
    (Година із резерву часу)
    Учень:
    знає зміст творів;
    розуміє основні ідеї творів;
    визначає головні проблеми творів;
    аналізує образи героїв прочитаних творів в висловлює до них власне ставлення.
    63.
    зміст літературного твору
    спільні теми у зарубіжній і українській літературах Мультимедійна презентація «Література лікує людську душу». Виконати творчі групові завдання.
    64.   1 Сучасна зарубіжна поезія (1 – 2 твори за вибором учнів і вчителя за матеріалами публікацій у журналі „Всесвіт”). визначає провідну думку поетичного твору;
    висловлює особисте ставлення до проблем, що порушуються в сучасних поетичних творах, аргументуючи свою точку зору прикладами і цитатами з тексту.
    64.
    поетичний твір
    український журнал перекладної літератури
    «Всесвіт» за 2014, 2015 роки
    Мультимедійна презентація «Таїна поетичного
    світу».
    Повторити твори й літературознавчі терміни, що були вивчені у 7 класі.
        2 ПІДСУМКИ
    65.
    66.
      1
    1
    Узагальнення і систематизація навчального матеріалу. Завершення ІІ семестру. Учень:
    називає авторів вивчених протягом навчального року художніх творів і знає зміст; узагальнює і систематизує вивчений протягом року матеріал.
    65, 66.
    художній твір
      Мультимедійна презентація «Узагальнення й систематизація вивченого у 7 класі». Виконати завдання до участі у літературному брейн-ринзі.
    67.   1 Урок-одкровення від книг
    або
    Урок-духовний заповіт від письменників світу.
    Учень:
    висловлює власні судження про роль літератури у формуванні шкали життєвих цінностей людини.
    67.
    літературна творчість
      Картки із завданнями. Виконати індивідуальні творчі завдання.
    68.   1 Урок-роздум.
    Уславлення сильної особистості, здатної за будь-яких умов і обставин залишатися людиною, протистояти ницим смакам і думкам натовпу, залишатися гідним у стосунках із можновладцями, робити добрі справи.
    (Із резервного часу)
    Учень:
    розмірковує над виховним впливом літературного твору на душу читача.
    68.
    картотека літературних термінів
      Схеми, таблиці. Правила духовності від літературних героїв.
    все для dle
    Просмотров: 11 294
    Комментариев: 0
    Уважаемый посетитель, Вы зашли на сайт как незарегистрированный пользователь. Мы рекомендуем Вам зарегистрироваться либо войти на сайт под своим именем.
     
    Другие новости по теме:


    Информация
    Посетители, находящиеся в группе Гости, не могут оставлять комментарии к данной публикации.