Меню
Світова література

5 клас
6 клас
7 клас
8 клас

Интегрированный курс

5 класс
6 класс

Виразне читання

Теорія
Практика

Шкільний конферанс

Основи школи юного конферансьє

Школа юного диктора

Основи школи юного диктора

Вивчення лірики

Олександр Твардовський - Лірика
Роберт Льюїс Стівенсон - Лірика
Олександр Пушкін - Лірика
Франческо Петрарка - Лірика
Адам Міцкевич - Лірика
Шандор Петефі - Лірика
Пейзажна лірика Алкмана, Гете, Лермонтова
Публій Овідій Назон - Лірика
Михайло Лермонтов - Лірика
Іван Крилов - Лірика

Методичний практикум

Схема самоаналізу уроку
Поетичне відлуння
Типи аналізу твору
Технологічна модель уроку
Кабінет літератури
Глосарій

Робота з портретом

Портреты А.П. Чехова
Портреты Л.Н. Толстого
Портреты Ф.М. Достоевского
Портреты Н.В. Гоголя
Портреты Ф.И. Тютчева
Портреты А.С. Пушкина
Портреты И.А. Крылова
Портреты Эзопа
Портреты М.Ю. Лермонтова
Работа с портретом писателя на уроках литературы. Предисловие

Презентації

Гаррієт Бічер-Стоу. "Хатина дядька Тома". Презентація
Композиція твору. Презентація
Життя і творчість Шолом–Алейхема. Презентація
Пауль Маар - презентація
Ярослав Гашек
Рюноске Акутаґава. "Павутинка" - презентація
Анна Гавальда - презентація

Популярні статті
    Розповісти друзям
    » » » » Образи персонажів у романі Гаррієт Бічер-Стоу «Хатина дядька Тома»


    Образи персонажів у романі Гаррієт Бічер-Стоу «Хатина дядька Тома»

    Образи персонажів у романі Гаррієт Бічер-Стоу «Хатина дядька Тома»


    Тема уроку: Образи дядька Тома, Елізи, Джорджа Гарріса, Джорджа Шелбі, Євангеліни у романі Гаррієт Бічер-Стоу «Хатина дядька Тома»


    Мета:
    Навчальна: допомогти учням осмислити прогресивну роль роману американської письменниці Гаррієт Бічер-Стоу. Ознайомити шестикласників з образами, їхніми життєвими принципами, прагненнями та переконаннями, з’ясувати їх місце в системі образів роману Гаррієт Бічер-Стоу «Хатина дядька Тома».
    Розвивальна: розвивати зв’язне мовлення, навички виразного читання, ставлення запитань і відповідей на них, критичне мислення, уміння працювати у групах.
    Виховна: виховувати любов до ближнього, почуття власної гідності, волелюбності, неприйняття будь-якого насилля над людьми, різного роду несправедливості та експлуатації людини людиною.

    Тип уроку: Урок-зустріч з літературними героями.

    ХІД УРОКУ


    І. Евокація.


    1. Емоційне налаштування на урок
    Сугестія «Криголам» Слайд
    Учні тримають у руках серветки. Учитель дає інструкції:
    • Складіть серветку вдвоє, відірвіть правий нижній кут.
    • Знову складіть серветку вдвоє, відірвіть лівий нижній кут (і так доти, доки можна рвати папір).
    • Розгорніть папір.
      -Чому серветки різні?
      -Чи є у когось правильна чи неправильна серветка?

    Отже, всі мають рівні права для самореалізації. І кожен реалізовуватиметься по-своєму.

    2. Слово вчителя
    На попередньому уроці ми з вами здійснили своєрідну мандрівку у США початку ХІХ століття, слайд стали свідками такого ганебного і потворного суспільного явища як рабовласництво та работоргівля, познайомились із відомою американською письменницею Гаррієт Бічер-Стоу, болі і страждання якої над долею беззахисних рабів породили незвичайної сили книгу «Хатина дядька Тома», що стала своєрідним покликом до боротьби за волю і обезсмертила ім’я автора на всі часи, на всі віки. Ми звернули увагу на коло проблем, які вивела Гаррієт Бічер-Стоу у романі «Хатина дядька Тома».
    Вторуючи Гаррієт Бічер-Стоу, спробуймо ще раз з’ясувати, які проблеми хвилювали письменницю.

    Стратегія «Мікрофон»
    Очікувана відповідь.
    • Гаррієт Бічер-Стоу хвилює проблема рабства, ставлення до людей різних рас і національностей, моральна деградація рабовласників і окремих рабів.
    • Боротьба за визволення негрів повинна стати найважливішою національною проблемою.
    • Засудження американською письменницею «закону щодо рабів-втікачів».
    • Негри повинні мати право на свободу, як і інші громадяни, адже вони ні в чому не поступаються білим людям. Вони розумні, далекоглядні, наділені щирими і добрими почуттями.
    • Гаррієт Бічер-Стоу проповідує любов до ближнього.
    • Американська письменниця у романі «Хатина дядька Тома» розвиває свою власну концепцію свободи, до якої і прагнуть герої твору.

    Учитель.
    А які асоціації виникають у вас із словами «Воля»?
    Складання асоціативного куща.
    Тема «Воля»: Слайд
    Образи персонажів у романі Гаррієт Бічер-Стоу «Хатина дядька Тома»

    Творча робота.
    Використовуючи дані асоціативного куща, складіть розповідь на тему «Воля – дар Божий».
    Стратегія «Додаткові міркування»
    • Що ж отримує людина, народжена рабом? Підібрати тільки іменники.
    Очікувана відповідь.
    Гніт, приниження,біль, знущання, розлуку, торги, каліцтво, ненависть, зневіру, переслідування, хвороби, смерть…
    • На що вказують ті слова?
    Очікувана відповідь.
    На антигуманну суть, не людяність рабства.
    Слово вчителя.
    Пригадайте, хто із героїв роману «Хатина дядька Тома» був позбавлений волі – цього дорогоцінного Божого дару, був народжений рабом, а значить, зазнав усіх поневірянь, які ви щойно назвали.
    Учні називають дядька Тома, Елізу, Гарріса, Кассі, Прю.
    А хто з персонажів готовий допомогти рабам стати вільними, переживає за їхню долю, а отже, заслуговує на увагу і симпатію читача?
    Шестикласники називають Джорджа Шелбі і Єванжеліну, Сен-Клера, місіс Шелбі.
    Отож, сьогоднішній урок ми присвячуємо головним героям твору – дядьку Тому, Елізі і Джорджу Гаррісу, Джорджу Шелбі і Єванжеліні.
    Учні записують тему уроку.
    Епіграфи уроку:
    Нема жодної могили загиблого за волю,
    на якій би не зійшло насіння волі,
    що у свою чергу дає життя новим паросткам.
    Уолт Уїтмен
    Вівця і вовк по-різному розуміють слово «воля»;
    у цьому суть розбіжностей і суперечностей,
    котрі панують у людському суспільстві.
    Авраам Лінкольн


    ІІ. Фаза побудови знань.


    Слово вчителя.
    А зараз відкриймо книжку Гаррієт Бічер-Стоу «Хатина дядька Тома», пройдімось її сторінками і зазирнімо у світ персонажів.
    Завдання.
    Скласти схему і «Карту персонажів» роману Гаррієт Бічер-Стоу «Хатина дядька Тома».
    Образи персонажів у романі Гаррієт Бічер-Стоу «Хатина дядька Тома»

    Слово вчителя.
    Дядько Том посідає в системі образів особливе місце. Слайд Він не просто головний персонаж твору, а й носій авторської думки, яку нам слід сьогодні осягнути на уроці.
    Хто ж він дядько Том?
    Стратегія «Пошук інформації»
    Слово учням - літературним дослідникам.
    Учень 1.
    Прототипом образу дядька Тома був Джозайя Хенсон. Слайд Гаррієт Бічер-Стоу познайомилася з Хенсоном під час його поїздки по північно-східних штатах США. Приголомшена його ораторським мистецтвом, письменниця вирішила розповісти його історію. Вже в 1852 р. величезний тираж книги «Хатина дядька Тома» в 5000 екземплярів був розпроданий менш ніж за тиждень.
    Джозайя Хенсон народився в родині рабів у 1789 році. У 1800 році він став рабом на тютюновій плантації, де через багато років дослужився до керуючого.
    Ще маленьким хлопчиком він був розлучений із своєю родиною. Його тричі продавали.
    Учень 2.
    У своїх мемуарах Хенсон розповідає, що одного разу господар узяв його у турне по північних штатах, де не було рабства. Саме там, за словами Хенсона, він «ковтнув повітря свободи».
    Після поїздки він повернувся в переповнену людьми хатину «з її земляною підлогою. Брудом! Я озирався навколо себе з почуттям відрази».
    Хенсон намагався викупити себе з рабства, зібравши необхідні 350 доларів. Він передав їх хазяїну. Хазяїн узяв гроші, але оголосив, що сума викупу збільшена до тисячі доларів.
    У 1830 році Хенсон разом із родиною втік у Канаду, оскільки довідався, що може бути проданий новому хазяїну. У Канаді Джозайя Хенсон заснував притулок і школу для рабів-втікачів, де читав лекції з питань рівноправ’я, став проповідником методистської церкви і написав автобіографію під назвою «Правда дивніше вигадки».
    Гаррієт Бічер-Стоу спиралася саме на цю книгу при створенні роману «Хатина дядька Тома».
    З 1940 р. у Канаді був відкритий музей Джозайа Хенсона.
    Помер Джозайя Хенсон у 1883 році.
    Демонструється будинок Джозайя Хенсона. Слайд
    Образи персонажів у романі Гаррієт Бічер-Стоу «Хатина дядька Тома» Образи персонажів у романі Гаррієт Бічер-Стоу «Хатина дядька Тома» Образи персонажів у романі Гаррієт Бічер-Стоу «Хатина дядька Тома»

    Серед ін. у цьому будинку жив Джозайя Хенсон, прототип дядька Тома.
    Муніципальна влада округу Монтгомері (штат Меріленд) за мільйон доларів викупили у приватного власника будинок, описаний в романі Гаррієт Бічер-Стоу. Невеликий одноповерховий будинок 200 років тому був частиною величезної садиби. Він виконував функції кухні і одночасно нічліжки для рабів, які трудилися на тютюновій плантації.
    Учитель.
    Поділившись на 4 групи, ви працювали над характеристикою головних персонажів твору – образом дядька Тома, Елізи і Джорджа Гарріса, Джорджа Шелбі та Єванжеліни Сен-Клер.
    Учні готуються презентувати результати своєї праці.
    Слово вчителя.
    Серед образів невільників вирізняється своїми чеснотами й поглядами дядько Том, старий негр, якому судилося зазнати в житті стільки лиха, що навіть у рабовласників щось схоже на співчуття ворушилося у грудях. Сьогодні на уроці ми поговоримо про нього, спробуємо розібратися в його характері, з’ясувати, що дало дядькові Тому сили кинути нелюду Легрі як виклик і звинувачення такі слова: «Мою душу не купиш ні за які гроші! Ви над нею влади не маєте!»
    Ми познайомимось і з дівчинкою Єванжеліною та молодим Джорджем Шелбі, які не можуть і не хочуть миритися з рабством, готові дати волю своїм рабам, а також з Елізою та Джорджем Гаррісами – натурами сильними, бунтівничими і вольовими, які свідомо виборюють волю, тікаючи з Америки у Канаду.
    Завдання для І групи учнів.
    Стратегія «Постав запитання. Дай відповідь. Зроби висновок».
    Методичний коментар.
    Один учень ставить питання, що стосується характеристик дядька Тома, – інший дає відповідь. Якщо відповідь правильна, учень має право поставити своє запитання іншому учню (по колу). В кінці робляться висновки.
    Очікувані результати. Слайд
    1. Хто ж такий дядько Том?
      Це старий негр, який є рабом містера Шелбі. У нього є сім’я: дружина – тітонька Хлоя, вправна куховарка, і діти – дочка й сини. Живуть вони у маленькій халупі із садком, де ростуть квіти. Дядько Том любить своїх дітей, він дбайливий батько і чоловік).
    2. Як характеризує дядька Тома рабовласник Шелбі, укладаючи диявольську угоду зработоргівцем Гейлі?
      Шелбі підкреслює, що це неабиякий негр: надійний, чесний, тямущий, якому він повністю довіряє – гроші, дім, хазяйство. «Під його наглядом хазяйство в мене, як новенький годинник». Шелбі хвалить Тома за його побожність, зазначає, що негр уже чотири роки як прийнятий до християнської церкви. Запевняє, що Том припав йому до серця.
    3. Як ставляться до Тома такі, як він, невільники?
      Тома поважають, прислухаються до його думок, радяться з ним. Щодо питань релігійних – Тома вважають майже духовним пастирем. У халупі Тома вечорами збираються негри, співають псалмів, слухають його проповіді, які відрізняються простотою й доступністю.
    4. Чому Шелбі погодився продати Тома?
      Шелбі потрапив у тенета Гейлі, заплутався в боргах. За Тома він мав отримати чималі гроші. Вся «гуманність» Шелбі не варта й шеляга щербатого.
    5. Чому дядько Том відмовився втекти разом з Елізою навіть після того, як дізнався, що Шелбі продав його?
      Він почув від Елізи, що якби Шелбі не продав його, то змушений був би продати всіх рабів і власний маєток. Том розумів, щоколи він утече, то так і станеться. Це означає: зазнають лиха всі негри, що належать Шелбі. Том промовляє: «Якщо не продадуть, то все піде прахом».
      Висновки.
      • Він приносить себе в жертву, щоб урятувати інших рабів і свою сім’ю від ще більшого лиха.
      • Він не може відповісти невдячністю (свята наївність!) на добре – так він вважав – ставлення до нього хазяїна.
      • Вихований у дусі християнської покори, непротивлення злу насильством, Том вирішує: «Я витерплю це… Я сам прийму на себе всі муки, Господь допоможе мені витерпіти їх».

    6. Як поводить себе Том перед розлукою із сім’єю? Чи не звинувачує він у своїх бідах хазяїна?
      Том не звинувачує Шелбі, він вважає, що у хазяїна не було іншого виходу. Старий негр заспокоює рідних. А Джорджа, сина Шелбі, просить поважати батька, піклуватися про здоров’я матері, не забувати молитися Богові.
    7. Як далі склалася доля Тома?
      Разом з іншими рабами, яких купив Гейлі, він пливе на пароплаві по річці Місіссіпі. На пароплаві він знайомиться із Сен-Клером і його дочкою Єванжеліною. Том рятує дівчинку. Сен-Клер купує Тома.
    8. Як жилося Томові в домі Сен-Клерів?
      Єванжеліна всім своїм щирим дитячим серцем полюбила старого негра, а Сен-Клер прив’язався до нього. Хазяїн Тома ставиться до рабів поблажливо, на відміну від своєї жінки, яка зневажає негрів, упевнена, що рабів треба бити. Том працює у Сен-Клерів візником, усюди супроводжує Єванжеліну, багато розмовляє з дівчинкою і в першу чергу на релігійні теми.
    9. У чому знаходить Том розраду, опинившись на сотні миль від сім’ї?
      Джерелом утіхи для Тома є Біблія, християнське віровчення, віра в Ісуса Христа. Він намагається вселити віру в Бога в душі тих, хто страждає. Втішає Прю, каже їй, що Христос любить її, прийняв муки за неї, що в царстві небесному вона знайде спокій. Намагається підтримати Сен-Клера після смерті Єванжеліни.
    10. Що завадило Сен-Клеру подарувати Томові волю?
      Смерть Єванжеліни, а потім загинув і сам Сен-Клер.
    11. Що довелося пережити Томові на плантації Легрі?
      Важка праця, стусани, знущання, приниження. А ще більшим випробуванням було намагання Легрі примусити Тома стати наглядачем, підкорити його душу.
    12. Яка була реакція Тома на ці підступи Легрі?
      Том зберіг здатність чинити добро, попри всі душевні тортури, він допомагає тим, хто втратив надію. Старий стає для них опорою. Він повертає їх до життя.
    13. Що допомагає Томові вистояти?
      Християнська мораль, віра в Бога.
    14. Чи звинувачує Том своїх ворогів, чи кляне катів, коли настають останні миті його життя?
      Старий Том прощає своїх катів – Сембо і Квімбо. Він розповідає їм про Христа, про те, як Син Божий прийняв муки й смерть за людей. Том хоче, щоб очистилися від скверни їхні душі. Старий прощає Легрі: «Він не зробив мені нічого поганого, лише розчинив переді мною браму Господню».

    Завдання для ІІ групи учнів.
    Від імені дядька Тома розповісти про дівчинку Єву (Єванжеліну). Слайд
    В роботі беруть участь декілька учнів. Розповідь не повинна перериватись.
    Ми з работорговцем Гейлі плили річкою Міссісіпі. Серед подорожніх на пароплаві був один багатий молодий пан. З ним їхала маленька дочка, років 5-6. Вона мені зразу сподобалася. Це була маленька непосида.
    Інший учень зачитує змалювання портретної характеристики дівчинки. (Розділ ХІV Єванжеліна).
    Вона мені здавалась особливим мало не потойбічним створінням, небесним ангелятком. Дівчинка була дуже добра, щира і співчутлива. Вона з недитячою тугою дивилася на рабів, які пливли пароплавом, і час від часу частувала їх солодощами, горіхами і помаранчами.
    Я вирішив познайомитися з дівчинкою, спокусивши її розмаїтими забавками, що призапасив ще вдома для дітей свого господаря.
    Єві я сподобався, і вона вирішила сказати своєму татові, щоб той купив мене у Гейлі. Справді, Сен-Клер (так звали батька Єванжеліни) купив мене. Мабуть, тому, що я врятував Єві життя, коли вона впала у річку. А Єва вирішила купити мене, щоб мені було добре.
    В нового господаря мені було справді добре. Багато часу я проводив з Євою. Вона, прихилившись до мене душею, попросила батька приставити мене до неї за доглядача у всіх її прогулянках та виїздах верхи.
    Дівчинка була дуже серйозна. Її хвилювало усе, що стосувалося рабів. Особливо, якщо до них ставилися не по-людськи.
    Пригадую, як вона переживала за нещасну Прю, як боліло її серце, коли слухала батькову і материнську розмову про раба Сціпіона.
    Єванжеліна була Божою дитиною. Вона хотіла усіх рабів зробити письменними, вільними і щасливими. Єва вміла заступитися за раба, коли його несправедливо звинувачували (Анрік і Додо), перевиховала Топсі.
    Учень зачитує цитару з р. ХХІІ «Блякне листя, в’яне квітка».
    А найголовніше – вона ЛЮБИЛА рабів і «хотіла б умерти задля них, якби було можна».
    Зачитується розмова Єви з Анріком.
    Я й не підозрював що Бог так швидко забере від нас таку добру і щиру душу. Незадовго до своєї смерті вона просила батька, щоб той відпустив мене на волю. А ще вона попрощалася з усіма рабами, сказавши, що любить їх усіх, і подарувала на пам'ять про себе по золотому кучерику. Вона померла зі словом «любов» на устах, залишивши усю челядь Сан-Клера сиротами. І мене теж.

    Завдання для ІІІ групи учнів.
    Слово вчителя.
    Простежити хід думок Джорджа Гарріса та Елізи. Слайд На основі підібраного матеріалу зробити висновки, використовуючи стратегію «Щоденник подвійних нотаток».
    Очікувані відповіді.
    Джордж Гарріс
    1. «Мій пан! А хто дав йому право панувати наді мною?» Ось що не йде мені з думки. Я ж бо така сама людина, як і він, я навіть удатні ший за нього.
    2. «Я був обачний, я терпів скільки міг, та ця мука стає щодень тяжча, і далі зносити її вже не сила».
    3. «Ні! Далі терпіти цього я не буду. Не буду – і край!»
    4. (до Елізи) «…за кожен талант твого дитинчати тобі завдадуть болючих ран у самісіньке серце, бо що вища буде йому ціна, то менше в тебе надії вдержати його при собі».
    5. «Я викуплю тебе і хлопчика… Я радніше загину! Або стану вільний або загину!»
    6. «Містере Вілсоне, Ви маєте рідну країну, але яка ж вона рідна мені чи будь-кому з нас, народжених матерями-рабинями? Які закони існують для нас? Усі ваші закони скеровані лише на те, аби ще більше нас гнобити й утискати».
    7. «Якщо хто й надумає мене спинити, хай начувається, бо я битимусь за волю на відчай».
    8. «Скажіть їй (Елізі), нехай вона виростить нашого хлопчика вільною людиною».
    9. «Яке то щастя відчувати, що твої дружина та син належать тільки тобі. Я почуваюсь багатим і сильним».
    1. У Джорджа зароджується протест. Він знає собі ціну, адже почувається набагато розумнішим за свого господаря, містера Гарріса.
    2. Оскільки людина більше терпіти не може, слід змінювати своє життя.
    3. Рішення прийняте. Рабству має настати кінець.
    4. Відкриває завісу на майбутнє сина. Чим розумніша дитина, тим більше вона коштує, тим швидше її продадуть.
    5. Джордж – смілива людина відчайдух. Він свій вибір зробив!
    6. Жити в тій країні, де закони не на твоїй стороні, неможливо!
    7. Перед нами справжній, свідомий борець за волю.
    8. Безправний батько прагне свободи для своєї дитини, якщо його мрія не здійсниться і він загине.
    9. Справжнє щастя не в грошах. Воля і сімя. Ось що таке щастя!
    Еліза
    1. «Синочку мій бідолашний, вони продали тебе! Але твоя матуся вирятує тебе з біди!»
    1. Мати готова заради дитина на все. Любов до дитини і страх за неї здатні змінити жінку, надати їй великої сили, сили на втечу.

    Виразне читання останнього абзацу р. ХХХVІІ «Воля»
    Висновки.
    Шлях Гарріса і Елізи – це шлях активної боротьби за своє визволення. Це воля і життя. Це і є відповіддю на запитання: «Чи не протирічить покора дядька Тома людській суті?»
    Учитель рекомендує записати у зошит слова Й.В.Гете.
    «Життя і волі гідний той лише, хто йде щодня за них у бій».

    Завдання для ІV групи учнів.
    Уявіть, що ви зустрілись із Джорджем Шелбі. Слайд Про що б ви з ним хотіли поговорити?
    1. Складіть уявну розмову (діалог) з героєм.
    2. Складіть текст подяки, яку ви зможете вручити визволителю рабів.

    ІІІ. Консолідація.

    1. Учитель дякує учням за плідну роботу на уроці і пропонує присвятити героям роману «Хатина дядька Тома» сенкани:
      Зразок.
      Том
      Вірний, добрий, покірний
      Служить, любить, прощає, помирає
      До сліз схвилювала доля цієї людини
      Страдник (християнин).

      Еліза і Джордж
      Молоді, красиві
      Працюють, терплять, люблять
      Дуже раді за них
      Щасливе подружжя.

      Єванжеліна
      Добра, щира, хвора
      Співчуває, переживає, любить, помирає
      Було б побільше таких людей
      Ангел.

      Джордж
      Розумний, поважний, відданий
      Навчає, переживає, шукає, знаходить, присягається
      Створив справжній подвиг (Схиляюсь перед цією молодою людиною)
      Визволитель.

    2. Напишіть епітафії на могилах Єванжеліни та дядечка Тома.
    3. Складання уроків моральності від героїв роману «Хатина дядька Тома».
      Зразок.
      • Любіть ближнього свого, як самого себе (дядько Том).
      • Пам’ятай: воля і щаслива сім’я – найбільше багатство (Еліза, Джордж Гарріс).
      • Цінуй працю ближнього свого (місіс Шелбі, Сен-Клер).
      • Умій додержуватись свого слова (Джордж Шелбі).
      • Навчись прощати! Будь справжнім християнином! (дядько Том)
      • Не будьте байдужим до чужого лиха (Єванжеліна).
      • Не принижуй людей! Усі перед Богом рівні! (Еліза та Джордж Гарріс)
      • Якщо людині потрібна допомога – допоможи.
      • Творімо на землі добро!

    4. Завдання.
      Коли Єва хворіла, Том щоранку ставив у її кімнаті свіжі букети квітів. Маленька Томпсі теж принесла чудернацький букет – пучок червоногарячих гераней і серед них – одну камелію.
      А які квіти принесли б ви на могилу Єванжеліни? Чому?
      А на могилу дядечка Тома?

    Оцінювання учнів.

    Домашнє завдання.
    1. Використовуючи стратегію РОФТ, дайте власну оцінку, висловіть свої думки, почуття, які виникли під час читання роману «Хатина дядька Тома» та характеристики образів цього твору.
    2. Написати твір-мініатюру «Шляхи до волі Джорджа Гарріса і дядька Тома».
    все для dle
    Просмотров: 529
    Комментариев: 0
    Уважаемый посетитель, Вы зашли на сайт как незарегистрированный пользователь. Мы рекомендуем Вам зарегистрироваться либо войти на сайт под своим именем.
     
    Другие новости по теме:


    Информация
    Посетители, находящиеся в группе Гости, не могут оставлять комментарии к данной публикации.