Меню
Світова література

5 клас
6 клас
7 клас
8 клас

Интегрированный курс

5 класс
6 класс

Виразне читання

Теорія
Практика

Шкільний конферанс

Основи школи юного конферансьє

Школа юного диктора

Основи школи юного диктора

Вивчення лірики

Олександр Твардовський - Лірика
Роберт Льюїс Стівенсон - Лірика
Олександр Пушкін - Лірика
Франческо Петрарка - Лірика
Адам Міцкевич - Лірика
Шандор Петефі - Лірика
Пейзажна лірика Алкмана, Гете, Лермонтова
Публій Овідій Назон - Лірика
Михайло Лермонтов - Лірика
Іван Крилов - Лірика

Методичний практикум

Схема самоаналізу уроку
Поетичне відлуння
Типи аналізу твору
Технологічна модель уроку
Кабінет літератури
Глосарій

Робота з портретом

Портреты А.П. Чехова
Портреты Л.Н. Толстого
Портреты Ф.М. Достоевского
Портреты Н.В. Гоголя
Портреты Ф.И. Тютчева
Портреты А.С. Пушкина
Портреты И.А. Крылова
Портреты Эзопа
Портреты М.Ю. Лермонтова
Работа с портретом писателя на уроках литературы. Предисловие

Презентації

Гаррієт Бічер-Стоу. "Хатина дядька Тома". Презентація
Композиція твору. Презентація
Життя і творчість Шолом–Алейхема. Презентація
Пауль Маар - презентація
Ярослав Гашек
Рюноске Акутаґава. "Павутинка" - презентація
Анна Гавальда - презентація

Популярні статті
    Розповісти друзям
    » » » » Методичні рекомендації щодо вивчення твору Пауля Маара «Машина для здійснення бажань»


    Методичні рекомендації щодо вивчення твору Пауля Маара «Машина для здійснення бажань»

    Методичні рекомендації щодо вивчення твору Пауля Маара «Машина для здійснення бажань, або Суботик повертається в суботу»


    Методичні рекомендації щодо вивчення твору Пауля Маара «Машина для здійснення бажань»


    На вивчення розділу «Сучасна література. У колі добрих героїв» у п’ятому класі за новою програмою відводиться 8 годин. Три години з них рекомендую на вивчення твору Пауля Маара «Машина для здійснення бажань, або Суботик повертається в суботу».
    Щоб перевірити, чи уважно діти прочитали твір, доцільно використати прийом «піймай помилку». («Так – ні»).
    1. Автор книжки «Машина для здійснення бажань…» Пауль Маар (Так).
    2. Суботик – це маленька істота з п’ятачком, яскраво-рудим волоссям. (Так).
    3. У Вівторакуса на обличчі були сині цятки. (Ні, у Суботика).
    4. Пан Амфібер – друг Суботика. (Ні).
    5. Саме в суботу Суботик повернувся до пана Пляшкера. (Так).
    6. Пані Моркван – це дружина пана Пляшкера. (Ні, господиня квартири).
    7. Суботик називав пана Пляшкера татусем. (Так).
    8. Твір завершується тим, що суботик назавжди залишився у пана Пляшкера. (Так).

    На етапі активізації, щоб «увімкнути» мозок дитини, рекомендую використовувати таку форму роботи, як вікторина.

    Літературна вікторина.
    1. Кому належать слова: «Ти маєш приходити до мене у вівторок задля того, щоб у суботу вернувся в суботик»? (Пану Пляшкеру).
    2. Хто про кого сказав: «Він дуже чемний чоловік, ваш приятель»? (Пані Моркван про Вівторакуса).
    3. Чия це робота? «Усі полички кухонної шафи були вщерть наповнені вареними спагеті, всі шухляди кухонної тумби вщерть повні теплого томатного соку, а посеред кухні виросла яблуня зі смачними яблуками». (Це робота несправної машини для здійснення бажань).
    4. Упізнай героя. В клітці у нього жив хом’ячок, а також біла мишка, морська свинка і папуга, а ще рибки і раки. І все це він частенько привозив до пана Пляшкера. (Вівторакус).
    5. Хто він? Він дитячий німецький письменник, автор пригодницьких книжок про Суботика, ілюстратор своїх творів. (Пауль Маар).
    6. Хто у творі складає такі вірші?
      Їдять не руками,
      Ані ногами –
      Ножем і виделкою
      Суп з пирогами. (Суботик).

    Читання і переказ уривків з твору можна пожвавити, використовуючи переказ ланцюжком, читання у ролях, читання з використанням системи позначок «Відмічай», а також формулювання запитань літературному героєві. Наприклад, Суботику можна поставити такі питання:
    1. Чому ти пана Пляшкера називаєш татусем?
    2. Для чого тебе придумав Пауль Маар?
    3. Ти завжди даєш мудрі поради?
    4. Суботику, а де ти взяв оті чарівні сині цятки?
    5. Друже, а ти від пана Пляшкера вже ніколи не підеш?

    Вважаю за потрібне на першому уроці поставити перед п’ятикласниками проблемне запитання: Чи є правда в таких словах: «Допоки дітям весело читати книгу, вона перемагатиме».
    На першому уроці можна використати обмін враженнями від прочитаного. Почати хоча б з такого питання: «Чи цікаво було вам, діти, читати книжку про Суботика» або «Як на першій сторінці твору автор повідомляє читача про те, що в суботу знов прийде Суботик?»
    На цьому уроці можна також презентувати вернісаж авторських малюнків до цієї казки або створити мальований фільм.
    Пауль Маар не тільки писав про Суботика, а й сам ілюстрував свої книжки. Можна дитячій увазі запропонувати «Вернісаж авторських малюнків».

    Методичні рекомендації щодо вивчення твору Пауля Маара «Машина для здійснення бажань» Методичні рекомендації щодо вивчення твору Пауля Маара «Машина для здійснення бажань» Методичні рекомендації щодо вивчення твору Пауля Маара «Машина для здійснення бажань»
    Методичні рекомендації щодо вивчення твору Пауля Маара «Машина для здійснення бажань» Методичні рекомендації щодо вивчення твору Пауля Маара «Машина для здійснення бажань» Методичні рекомендації щодо вивчення твору Пауля Маара «Машина для здійснення бажань»
    Методичні рекомендації щодо вивчення твору Пауля Маара «Машина для здійснення бажань» Методичні рекомендації щодо вивчення твору Пауля Маара «Машина для здійснення бажань» Методичні рекомендації щодо вивчення твору Пауля Маара «Машина для здійснення бажань»
    Методичні рекомендації щодо вивчення твору Пауля Маара «Машина для здійснення бажань» Методичні рекомендації щодо вивчення твору Пауля Маара «Машина для здійснення бажань» Методичні рекомендації щодо вивчення твору Пауля Маара «Машина для здійснення бажань»


    На другому уроці особлива увага звертається на характер і вчинки Суботика, його оптимізм і бажання допомогти іншим героям твору. Урок вчитель може розпочати з інтелектуальної розминки – розв’язання кросворда. Ключове слово - Суботик.

    Кросворд

    1. Якого кольору цятки на обличчі в Суботика?
    2. День, коли повертається Суботик.
    3. У Суботика замість носика …
    4. Квартирна хазяйка Пляшкера.
    5. Той, хто приходить до Пляшкера по вівторках.
    6. Вона здійснює бажання.
    7. Татусь Суботика.

    Методичні рекомендації щодо вивчення твору Пауля Маара «Машина для здійснення бажань»

    Відповіді.
    1. Сині.
    2. Субота.
    3. Хоботок.
    4. Моркван.
    5. Вівторакус.
    6. Машина.
    7. Пляшкер.

    Раджу на цьому уроці використати таку форму роботи, як прийом «асоціативний кущ».
    Методичні рекомендації щодо вивчення твору Пауля Маара «Машина для здійснення бажань»

    Робота в парах (прийом «ти - мені, я - тобі») допоможе дітям пригадати найцікавіші історії, описані на сторінках твору.
    1. Яким Маар змалював портрет Суботика? Знайди опис і зачитай.
    2. У що був одягнутий Суботик? Знайди і зачитай цитату з тексту.
    3. Чому Суботик не перечив всім бажанням пана Пляшкера?
    4. Яку мудру пораду дало казкове створіння татусеві Пляшкеру в кінці твору?
    5. В чому незвичайність образу Суботика?
    6. Чи вірить Суботик в силу думки і фантазії?

    І, звичайно, п’ятикласники вже мають досвід складати сенкани. Цікавими будуть такі творчі роботи і про Суботика.

    Сенкан

    Суботик
    кумедний, розумний
    допомагає, бешкетує, виручає
    вірить в силу думки і фантазії
    розумник.

    На третому уроці учні можуть попрацювати з таблицею, куди запишуть приклади реального і фантастичного в творі, покладуть у «кошик відкритих думок» цитати, в яких захована ідея цього твору: мрії, бажання і прагнення особистості повинні реалізовуватися.

    Робота в групах.
    Складання таблиці «Реальне і фантастичне у творі».

    РеальнеФантастичне
    Світ людей: Пляшкер, Вівторакус, МорквенРудоволосе створіння, яке з’їдає дроти і здійснює бажання
    Кожна людина має безліч бажань і хоче, щоб вони здійснилисяЧарівні сині цятки на обличчі Суботика
    Вівторакус любить тварин і птахівМашина для здійснення бажань
    В житті люди можуть сваритися і миритисяЯблуня серед кухні, шкафи з вареними спагеті і соком
    Людина – істота, яка часто помиляєтьсяВіртуальне переміщення грошей з банку в кімнату Пляшкера
    Люди поділяються на добрих і не дуже, на розумних і не дужеСилою думки і бажання опинитися на безлюдному острові
    Більшість людей визнає свої помилкиЗаміна пишного обіду на підгорані ковбаски нехорошим людям
    Чудеса людина творить своїми рукамиПоява і зникнення предметів завдяки силі думки і фантазії


    «Кошик відкритих думок». Цитати з твору.

    Пляшкер:
    І що мені, власне, вона дала, ця машина здійснення бажань?
    Нічого! Я не став анітрохи багатший, ніж був.
    Суботик:
    Може ви загадували не ті бажання? Вам усе хотілося певних речей: багато грошей, авто, подорож на острів, смачної їжі. Може, треба було придумати інші бажання?
    Пляшкер:
    Якби я був забажав стати мужнішим, то був би тепер мужнішим без ніякої машини. Або чому я не забажав зробитися добрим водієм? Тоді я просто наскладав би грошей і купив автомобіль. Але без машини для здійснення бажань я надто боязкий, тому ніколи не навчуся водити авто.
    Суботик:
    Де палкі бажання й сталі,
    там є успіх без машин, -
    й слон заграє на роялі,
    як захоче дуже він!
    Пляшкер:
    Тепер я спробую власні бажання здійснювати самотужки. Без машини.
    Доцільно буде роботу над твором завершити написанням міні-твору
    «Я спробую власні бажання здійснювати самотужки».
    Добрі феї, чарівники, палички-виручалочки, золоті рибки, які виконують любе бажання, існують тільки в казках. А в реальному житті чудеса потрібно творити власними руками. Мені здається, коли є мрія в людини, вона повинна докласти багато сили, розуму, фантазії, щоб її здійснити. І ніяка машина для здійснення бажань не потрібна.
    Варто дуже захотіти, докласти зусиль – і все неможливе стане можливим. Про це у своєму вірші нам сказав і Суботик:
    Де палкі бажання й сталі,
    там є успіх без машин, -
    й слон заграє на роялі,
    як захоче дуже він!
    Власні бажання потрібно здійснювати самотужки. Тільки тоді можна отримати радість і насолоду від створеного власними руками дива.

    Підготувала
    вчителька світової літератури
    Дзвинячанської ЗОШ І-ІІступенів
    Клепач Г.С.
    все для dle
    Просмотров: 2 152
    Комментариев: 0
    Уважаемый посетитель, Вы зашли на сайт как незарегистрированный пользователь. Мы рекомендуем Вам зарегистрироваться либо войти на сайт под своим именем.
     
    Другие новости по теме:


    Информация
    Посетители, находящиеся в группе Гости, не могут оставлять комментарии к данной публикации.