Меню
Світова література

5 клас
6 клас
7 клас
8 клас

Интегрированный курс

5 класс
6 класс

Виразне читання

Теорія
Практика

Шкільний конферанс

Основи школи юного конферансьє

Школа юного диктора

Основи школи юного диктора

Вивчення лірики

Олександр Твардовський - Лірика
Роберт Льюїс Стівенсон - Лірика
Олександр Пушкін - Лірика
Франческо Петрарка - Лірика
Адам Міцкевич - Лірика
Шандор Петефі - Лірика
Пейзажна лірика Алкмана, Гете, Лермонтова
Публій Овідій Назон - Лірика
Михайло Лермонтов - Лірика
Іван Крилов - Лірика

Методичний практикум

Схема самоаналізу уроку
Поетичне відлуння
Типи аналізу твору
Технологічна модель уроку
Кабінет літератури
Глосарій

Робота з портретом

Портреты А.П. Чехова
Портреты Л.Н. Толстого
Портреты Ф.М. Достоевского
Портреты Н.В. Гоголя
Портреты Ф.И. Тютчева
Портреты А.С. Пушкина
Портреты И.А. Крылова
Портреты Эзопа
Портреты М.Ю. Лермонтова
Работа с портретом писателя на уроках литературы. Предисловие

Презентації

Гаррієт Бічер-Стоу. "Хатина дядька Тома". Презентація
Композиція твору. Презентація
Життя і творчість Шолом–Алейхема. Презентація
Пауль Маар - презентація
Ярослав Гашек
Рюноске Акутаґава. "Павутинка" - презентація
Анна Гавальда - презентація

Популярні статті
    Розповісти друзям
    » » Шандор Петефі - Лірика


    Шандор Петефі - Лірика

    Рейтинг:
    Категорія: Вивчення лірики

    ШАНДОР ПЕТЕФІ

    (1823-1849)

    Шандор Петефі - Лірика


    „Коли ти муж, будь мужнім...”

    Свобода і любов
    П’янять одним бажанням.
    Я за любов оддам
    Життя у цвіті раннім,
    А для свободи я
    Пожертвую й коханням.
    Шандор Петефі


    Опис проекту
    Назва проекту: Уславимо гідність людську! (Мотиви творчості Шандора Петефі).
    Ключове запитання: Що означає бути гідною людиною?
    Тематичні запитання: 1. Чому Петефі часто називають угорським Шевченком? Чим спільні долі цих людей? 2. Чи можна вважати вірш Петефі „Коли ти муж – будь мужнім” автобіографічним?
    Змістові запитання:
    • Які ідеали стверджує Шандор Петефі у своєму вірші?
    • Якими художніми засобами досягається велика сила впливу вірша „Коли ти муж – будь мужнім” на читача?
    • Яким поетом постає перед нами ліричний герой вірша?
    • Яке значення Ви вкладаєте у вислів „голодний, але вільний”?
    • Підкресліть у тексті вірша алегорії та метафори і прокоментуйте їх значення.
    • Чому автор використовує у вірші анафору?
    • У чому вбачає автор переваги мужньої людини на землі?


    Стислий опис:
    Цей проект має на меті навчити учнів 6 класу виразно читати і аналізувати вірш Ш. Петефі „Коли ти муж – будь мужнім”, засвоїти визначення понять „алегорія”, „ліричний герой”, „анафора”, „метафора”, „порівняння”. Досліджуючи творчість поета, учні мають познайомитися з поглядами письменника на суть життя, зрозуміти зізнання поета: „Я – вірний син свого часу”.
    У процесі дослідження учні познайомляться з дослідженнями професора К. Шахової та статтею поета Л. Первомайського про Ш. Петефі.
    Результатом проекту має стати збірка учнівських публікацій про Петефі – поета свого народу, який дивився на поезію як на частину загальнонародної справи, як на ідейну зброю народу в боротьбі з його ворогами.

    Навчальні завдання та очікувані результати навчання:
    Учні, консультуючись з учителем, знаходять остаточну форму презентації своїх досліджень.
    Школярі вчаться висловлювати судження про проблеми життєвих цінностей і пріоритетів, вибору альтернатив „мужність – боягузтво”, „рабство – свобода”, „самостійний вибір життєвого шляху – покора долі”, порушених у вірші Ш. Петефі. Учні вирішують проблемне питання: „Що таке справжня мужність?”
    Діяльність учнів: Діти знайомляться з довідковим матеріалом про Ш. Петефі, переглядають відеофільм „Поет і боєць”, слухають розповідь учителя, зачитують слова Петефі про власну творчість, розмірковують над висловлюваннями вчених, літераторів і критиків про поета, аналізують вірш „Коли ти муж – будь мужнім” у перекладі Л. Первомайського.
    Учні створюють три групи для роботи над проектом. Групи збирають інформацію, використовуючи джерела, що пропонує вчитель, а також шукають власні. Працюючи малими групами, діти аналізують матеріал, знайдений із різних джерел, за визначеними критеріями готуються до створення презентації. Школярі набувають навичок роботи в колективі, поглиблюють знання з різних навчальних дисциплін. Учні створюють сценарій захисту-презентації свого проекту, вчаться проводити публічні виступи.
    Друковані матеріали:
    Петефі Ш. Поезії. Переклад з угорської і вступна стаття Л. Первомайського. – К.: Худож. літ., 1972.
    Шахова К.О. Біографія Ш. Петефі. – К.: Освіта, 1989.
    Додаткове приладдя:
    Репродукції В.А. Кононенко, симфонічний цикл Берджиха Сметани „Моя батьківщина”.
    Інтернет-ресурси (http://uk.wikipedia.org/wiki/Петефі_Шандор)
    Оцінювання знань та вмінь учнів:
    Для оцінювання розроблено відповідні критерії. Самооцінювання щодо вміння робити аналіз поетичного твору.
    Ключові слова: мужність, свобода, самостійний вибір життєвого шляху.
    Літературознавчі терміни: алегорія, метафора, анафора, ліричний герой.

    Матеріали до уроку
    За народною легендою дві музи – Кліо й Евтерпа – були присутні при народженні угорського хлопчика Шандора Петровича, який стане їхнім улюбленцем. Нелегкими шляхами поведуть вони його до слави й безсмертя.
    Свою науку він розпочав із 5-річного віку. Хлопець навчався по багатьох містах – батько шукав йому найкращих вчителів, окрім того „мандрівне школярство” було в традиції угорських родин. Все це спричинило життя серед чужих людей, без материнської ласки, але в той же час виховало ранню незалежність майбутнього поета.
    Нема кутка в Угорщині, де б він не побував. Понад п’ятдесят сіл, міст і містечок Угорщини згодом пишатимуться тим, що в їхніх стінах писав свої вірші поет Шандор Петефі. Безліч місцевостей він згадає у своїх поезіях, подорожніх нотатках, щоденниках і листках.
    Особливе значення у житті поета мав Асод, де Петефі навчався у гімназії з 1835 по 1838 рік. „Асод!.. – писав пізніше Петефі. – Тільки раз почуєш це слово з моїх уст і зразу ж догадаєшся, що я тут вчився, вірніше три роки відвідував школу. І які багаті подіями були ці три роки!
    1. Тут я почав робити вірші.
    2. Тут закохався вперше.
    3. Тут вперше вирішив стати актором.”
    Князь угорських поетів Міхай Верешмарті так звертався до Петефі: „Ви єдиний справжній лірик, якого мала будь-коли Угорщина, включаючи й мене самого”.
    А угорський романіст Мор Йокаї про Петефі говорив: „Кометою злетів він у небо, і, досягнувши зеніту, залишився там, у вишині, не скотився вниз. І нині сяє так, як і тоді... Петефі був цільною людиною і цільним поетом. Він усім серцем любив жінку, батьківщину, друга та ідею. Полюбивши когось, він готовий був розділити з ним усе, навіть свою славу. Але й ненавидів він також усім серцем”.
    Ось що сказав про Петефі Леонід Первомайський: „Геніальний угорський поет Шандор Петефі ... повернув угорській поезії її національну самобутність, одкрив перед угорським народом новий світ образів, світ реального життя, ... вмістив у своїх грудях, у своїй творчості страждання, радощі, надії й прагнення мільйонів... Петефі належить до таких поетів, у яких реальне переживання, невигадана подія, факт особистої біографії, життя народу, перебіг боротьби, в якій він бере участь, знаходить або негайний відгук, або входить у складну тканину творчості, як більш чи менш віддалений спогад в усій своїй конкретності і достовірності... До творів Петефі майже не треба коментарів. Можна не читати його біографії – він увесь у своїх віршах, не минає „ані титла, ніже тії коми” з безпосередністю генія, якому все дозволено і все під силу. І що найголовніше – ніколи не залишає у нас сумніву, що все було саме так, як це відбилося в його поезії”.

    Запитання і завдання.
    • Визначте головний настрій вірша Петефі „Коли ти муж – будь мужнім...”, сформуйте ідею твору.
    • Зробіть розмітку тексту вірша для виразного читання (розставте паузи, підкресліть наголошені слова, позначте емоційність читання окремих строф чи рядків).
    • Знайдіть у тексті твору метафори, алегорії і порівняння і випишіть їх у робочі зошити.
    • Поясніть значення вислову із вірша „Голодний, але вільний!”
    • Яким ви собі уявляєте ліричного героя цього поетичного твору?

    все для dle
    Просмотров: 1 844
    Комментариев: 0
    Уважаемый посетитель, Вы зашли на сайт как незарегистрированный пользователь. Мы рекомендуем Вам зарегистрироваться либо войти на сайт под своим именем.
     
    Другие новости по теме:


    Информация
    Посетители, находящиеся в группе Гости, не могут оставлять комментарии к данной публикации.