Меню
Світова література

5 клас
6 клас
7 клас
8 клас

Интегрированный курс

5 класс
6 класс

Виразне читання

Теорія
Практика

Шкільний конферанс

Основи школи юного конферансьє

Школа юного диктора

Основи школи юного диктора

Вивчення лірики

Олександр Твардовський - Лірика
Роберт Льюїс Стівенсон - Лірика
Олександр Пушкін - Лірика
Франческо Петрарка - Лірика
Адам Міцкевич - Лірика
Шандор Петефі - Лірика
Пейзажна лірика Алкмана, Гете, Лермонтова
Публій Овідій Назон - Лірика
Михайло Лермонтов - Лірика
Іван Крилов - Лірика

Методичний практикум

Схема самоаналізу уроку
Поетичне відлуння
Типи аналізу твору
Технологічна модель уроку
Кабінет літератури
Глосарій

Робота з портретом

Портреты А.П. Чехова
Портреты Л.Н. Толстого
Портреты Ф.М. Достоевского
Портреты Н.В. Гоголя
Портреты Ф.И. Тютчева
Портреты А.С. Пушкина
Портреты И.А. Крылова
Портреты Эзопа
Портреты М.Ю. Лермонтова
Работа с портретом писателя на уроках литературы. Предисловие

Презентації

Гаррієт Бічер-Стоу. "Хатина дядька Тома". Презентація
Композиція твору. Презентація
Життя і творчість Шолом–Алейхема. Презентація
Пауль Маар - презентація
Ярослав Гашек
Рюноске Акутаґава. "Павутинка" - презентація
Анна Гавальда - презентація

Популярні статті
    Розповісти друзям


    Антична лірика

    Рейтинг:
    Категорія: Вивчення лірики

    Антична лірика (Тіртей, Архілох, Сапфо, Анакреонт)


    Антична лірика


    Методичний коментар. Вивченню античної (давньогрецької) лірики передує засвоєння учнями поняття „античність” та проведення експрес-вікторини „Що вам відомо про цю людину, предмет, явище?”
    Матеріал для вікторини: Спарта, Афіни, Парфенон, Олександр Македонський, демократія, Геродот, агон, олімпійські ігри, лауреат, Евклід, Сократ, Цицерон, оратор, Юлій Цезар, Октавіан Август, гладіатори, Спартак, Везувій, Помпея, Колізей, терми, Тріумфальна арка, хітон, туніка, амфора, Меценат, тога, авгур.
    Уроки з давньогрецької лірики можна провести нетрадиційно – у формі журналістського дослідження, давши їм назву – „До глибин поетичного космосу Еллади”. Учням варто запропонувати рольову гру, учасниками якої будуть журналісти, архіваріуси, літературознавці, декламатори, критики, експерти, зацікавлені читачі.

    Матеріали до уроку

    Словникова робота:
    Лірика – один із трьох, поряд з епосом та драмою, родів художньої літератури. У ліриці знаходять втілення найглибші та найщиріші переживання поета, його думки, відчувається його особиста оцінка явищ життя.
    Старогрецька лірика
    Термін „лірика” означає в буквальному перекладі із старогрецької мови – „те, що виконується в супроводі ліри”. Цей термін з’явився ще у ІІІ – ІІ столітті до нашої ери. До нього вживали термін „мелос”, тобто пісня. Таким чином, лірика виникла як пісня, продовжуючи і розвиваючи традиції народної, фольклорної пісні. Поява авторської пісні, тобто лірики, пов’язана з руйнуванням родового ладу і зародженням рабовласницького. Саме у цей час з’являвся індивід, що уже усвідомлював себе як особистість і намагався зайняти в суспільстві місце, на яке заслуговував. Цей індивід не тільки мислить самостійно і вільно, тобто незалежно від колективу, але й вважає свої думки, свій життєвий досвід, свої почуття і переживання цікавими і повчальними для інших і охоче ділиться ними з іншими, виливаючи їх у слова і мелодію, які складає сам, виявляючи свій талант, свої здібності. Так на зміну колективістському героїчному епосу прийшла індивідуалістична поезія – лірика.
    Грецька лірика розділилася на власне пісенну, що називалася мелікою, і декламаційну. Декламаційна лірика мала свій поділ на елегійну і ямбічну, або елегію і ямб. Елегії укладались елегійним дистихом – поєднанням гекзаметра з пентаметром. Давньогрецькі елегії не мали нинішнього задумливо-сумного характеру. Їх зміст був дуже різноманітним – від патріотичних закликів до філософських роздумів про життя і особисті почуття. Ямбічна поезія укладалась ямбами і хореями і мала спочатку характер викривально-сатиричний, насмішкуватий та жартівливий. Згодом зміст ямбічних віршів розширився – ними висловлювались і дуже серйозні роздуми та різноманітні почуття.
    Для закріплення матеріалу пропонуємо учням схеми розподілу давньогрецької лірики за жанрами з прізвищами представників кожного жанру:

    Антична лірика

    Антична лірика


    Висновки: Кожному жанру давньогрецької лірики властива певна тематика. Всі жанри були самостійними і дуже рідко взаємодіяли між собою. Жанри давньогрецької лірики різні за походженням: із викривальних народних куплетів виник ямб, із скорботного плачу – елегія, із застольних і весільних пісень – сольна меліка, із гімнів, урочистих прославлянь – хорова.

    ТіртейАрхілохСапфоАнакреонт
    Антична лірикаАнтична лірикаАнтична лірикаАнтична лірика


    Висновок. Хоча до наших сучасників дійшла лише невелика частина творчої спадщини давньогрецьких ліриків, та навіть із наявного поетичного матеріалу ми можемо зробити висновок про розмаїтість жанрів, тем, ідей, мотивів та художніх засобів у віршах Тіртея, Архілоха, Сапфо та Анакреонта. Їх твори були першими спробами індивідуального мистецького пошуку, що мав великий вплив на розвиток всієї європейської лірики новітньої доби.
    Систематизувати набуті знання з історії давньогрецької поезії допоможе виконання творчих завдань та заповнення таблиці.

    Підсумкові завдання
    1. Підготувати виразне читання зазначених у програмі поезій із давньогрецької лірики.
    2. Скласти асоціативний кущ за опрацьованим матеріалом.
    3. До прізвищ Тіртей, Архілох, Сапфо, Анакреонт скласти сенкан.
      Довідка: Слово ”сенкан” походить від французького слова ”п’ять”. Сенкан – це вірш, що складається з п’яти рядків:
      • 1-й рядок має містити слово, яке позначає тему (звичайно, це іменник: ім’я людини, назва предмета, явища);
      • 2-й рядок – це опис теми, який складається з двох слів (як правило, два прикметника)
      • 3-й рядок називає дію, пов’язану з темою, і складається з трьох слів (звичайно, це дієслова, які пояснюють, що робить предмет).
      • 4-й рядок є фразою, яка складається з чотирьох слів і висловлює суть того, що робить названий предмет (або ставлення до теми, почуття з приводу обговорюваного).
      • 5-й рядок складається з одного слова – синоніма до слова з першого рядка, в ньому висловлюється сутність теми, ніби робиться підсумок.

      Наприклад:
      Сапфо
      Сильна, пристрасна.
      Кохає, страждає, молить.
      Її вірші психологічно насичені.
      Неперевершена.

    4. Опрацьовані матеріали занести до таблиці.

    Автор, основні відомості про життяНазви віршівЖанри, у яких працював поетГоловні теми та ідеї поезійРиси індивідуального стилю
         
         
         
         
    все для dle
    Просмотров: 8 405
    Комментариев: 0
    Уважаемый посетитель, Вы зашли на сайт как незарегистрированный пользователь. Мы рекомендуем Вам зарегистрироваться либо войти на сайт под своим именем.
     
    Другие новости по теме:


    Информация
    Посетители, находящиеся в группе Гости, не могут оставлять комментарии к данной публикации.