Меню
Світова література

5 клас
6 клас
7 клас
8 клас

Интегрированный курс

5 класс
6 класс

Виразне читання

Теорія
Практика

Шкільний конферанс

Основи школи юного конферансьє

Школа юного диктора

Основи школи юного диктора

Вивчення лірики

Олександр Твардовський - Лірика
Роберт Льюїс Стівенсон - Лірика
Олександр Пушкін - Лірика
Франческо Петрарка - Лірика
Адам Міцкевич - Лірика
Шандор Петефі - Лірика
Пейзажна лірика Алкмана, Гете, Лермонтова
Публій Овідій Назон - Лірика
Михайло Лермонтов - Лірика
Іван Крилов - Лірика

Методичний практикум

Схема самоаналізу уроку
Поетичне відлуння
Типи аналізу твору
Технологічна модель уроку
Кабінет літератури
Глосарій

Робота з портретом

Портреты А.П. Чехова
Портреты Л.Н. Толстого
Портреты Ф.М. Достоевского
Портреты Н.В. Гоголя
Портреты Ф.И. Тютчева
Портреты А.С. Пушкина
Портреты И.А. Крылова
Портреты Эзопа
Портреты М.Ю. Лермонтова
Работа с портретом писателя на уроках литературы. Предисловие

Презентації

Гаррієт Бічер-Стоу. "Хатина дядька Тома". Презентація
Композиція твору. Презентація
Життя і творчість Шолом–Алейхема. Презентація
Пауль Маар - презентація
Ярослав Гашек
Рюноске Акутаґава. "Павутинка" - презентація
Анна Гавальда - презентація

Популярні статті
    Розповісти друзям
    » » Основи школи юного конферансьє


    Основи школи юного конферансьє

    Рейтинг:

    ОСНОВИ ШКОЛИ ЮНОГО КОНФЕРАНСЬЄ


    Основи школи юного конферансьє


    Матеріали для вчителя. Конферанс – це особлива форма сценічної дії, яку здійснює конферансьє (від франц. conférencier – доповідач) – особа, яка оголошує і коментує номери програми на естрадному концерті і розважає публіку між виконанням номерів.
    Серед естрадних жанрів конферанс – один з наймолодших. Хоча його глибинні корені все-таки шукають у далекому минулому: в хорі античного театру, в прологах італійської комедії масок, у виставах російських скоморохів, в українському вертепі тощо. Тобто можна стверджувати, що у видовищних жанрах завжди існувала потреба своєрідної „з’єднувальної ланки”, яка б встановлювала контакт між глядачем і сценою. Своїми анонсами і кваліфікованими, чіткими оголошеннями номерів конферансьє допомагає і артистам, і глядачам. Жодна афіша, жодна програма ніколи сповна не замінять ролі ведучого концерту. Не тільки словами, але і жестами, й інтонацією він може підкреслити в анонсі все найістотніше, найбільш вигідне для виконавців и найбільш цікаве для публіки.
    Дослідники сценічного мистецтва схиляються до того, що існує суттєва різниця між звичайним ведучим концерту і ведучим-конферансьє. Роль звичайного ведучого традиційно зводиться до чіткого і грамотного представлення виконавця концертних номерів за наперед підготовленими текстами. Таку манеру ведення концерту називають „академічною”. Вона визначається зазвичай темою концерту (наприклад, пам’ятні дати), або „академічним” підбором виконавців і їх репертуаром. Функція ведучого-конферансьє на сцені значно ширша, бо він користується різноманітними театральними засобами: конферансьє може вдаватися до експромту, імпровізації, пародії, прямого спілкування із залою, виступати з цілісним особистим номером або з коротенькими сценками жартівливого характеру, які отримали назву скетч (від англ. sketch – ескіз). Якщо ведучі працюють у парі, вони розігрують інтермедії (від лат. іntermedius – той, що знаходиться посередині, проміжний) – невеликі п’єски, побудовані традиційно на комічному діалозі. Інакше кажучи, конферанс – це презентація мистецтва засобами мистецтва.
    Щоб мати успіх у концерті, конферансьє повинен тонко відчувати настрій глядацької аудиторії. Його функцію порівнюють з роботою диригента в оркестрі: він знає, де махнути паличкою, де додати темпу, гучності, де зробити паузу. А тому вміння імпровізувати (від латин. іmprovise – без підготовки, несподівано) є чи не найважливішою рисою майстрів конферансу, які вже завоювали симпатії публіки. Про мистецтво імпровізації О. Пушкін у свій час висловився так: „Чужа думка, що ледь торкнулася його слуху, стає його власністю, неначе він з нею носився, плекав, розвивав її невпинно”.
    Серед конферансьє побутує фраза: „Краща імпровізація – це та, яка була наперед ретельно підготовлена”. У цьому жарті є значна доля істини. Проте і в такому випадку по-справжньому талановитий і кмітливий конферансьє вміє створити враження, що сказане щойно зімпровізовано, народилося тільки що, без попередніх репетицій.
    Якість імпровізації визначається у першу чергу тим, наскільки швидко і вдало конферансьє зуміє відреагувати на конкретну обстановку, узгодити наперед продуману стратегію з тактикою своєї поведінки перед конкретним глядачем: вловити переважаючий настрій аудиторії (який певною мірою формується віком, фаховою приналежністю, суспільними поглядами, місцезнаходженням концертної зали), врахувати особливості приміщення, оформлення сцени тощо. Адже часом наперед підготовлені жарти виявляються недоречними („не проходять”, як висловлюються конферансьє) саме у цій залі. Отже, для конферансьє важливо якнайшвидше встановити тісний, але у той же час невимушений контакт з аудиторією. З цього приводу відомий французький конферансьє Марсель Ашар жартома говорив: „Глядацька зала починає сміятися, як тільки почнуть реготати кілька глядачів. Вся складність в тім, щоб розсмішити цих кількох”.
    Дійсно, під час тривалого концерту публіці періодично потрібна розрядка. І немає кращого відпочинку для стомленої уваги, ніж спалах щирого сміху. Конферансьє повинен повною мірою користуватися цим засобом, знаходячи для своїх жартів зручні приводи і доречні форми. Але не менш важливо правильно розподілити свої жарти протягом всієї концертної програми.
    Різноманітні паузи, що неминуче пов’язані з підготовкою до наступного номера (або ті, що виникли непередбачено), порушують ритм, а відповідно, знижують цікавість глядача до сприйняття концерту. А тому на конферансьє покладається ще й функція своєрідного рятівника програми. У таких випадках навіть звичайне пояснення причин затримки, а ще краще – зімпровізований дотепний жарт на цю тему можуть виправити ситуацію і поновити втрачений ритм концерту.

    Сьогодні естрада блискавично розширює свої напрямки і форми. А тому стає зрозумілим, що конферанс – це не просто елемент, який доповнює естрадний концерт, – він давно вже став його невід’ємною частиною. Без конферансьє естрада втрачає притаманну їй специфіку. Адже суть естради – в об’єднанні в одному концерті різноманітних жанрів. А зробити це грамотно може лише професійний, талановитий конферансьє. Недаремно ж побутує думка, що від ведення програми значною мірою залежить її успіх або провал.
    Не можна легковажно вважати, що професія конферансьє проста і їй не потрібно навчатись. Щоб досягти справжнього професіоналізму, потрібна величезна віддача – адже жартувати хочеться не завжди. Конферансьє треба вміти залишати за кулісами всі свої проблеми, поганий настрій і виходити на сцену в доброму гуморі і налаштованим на доброзичливе спілкування з публікою. Аналіз сценічної поведінки ведучих на концертах приводить до висновку, що конферанс не терпить дилетантів – тих, хто жарти перетворює на вульгарність, жести – на кривляння, пародії – на приниження особистостей, розкутість на блазнювання, впевненість у собі на самозакоханість. Конферансьє повинен інтуїтивно відчувати межу між дозволеним і забороненим. Великий Чарлі Чаплін говорив: „Більше за все боюся, як би мені не впасти в перебільшення або не надто натиснути на якусь дрібницю; найлегше вбити сміх перебільшенням”.

    У програму навчання майстерності конферансу традиційно входять такі види тренінгу:
    1. Сценічна поведінка.
    2. Ораторська майстерність.
    3. Робота над іміджем.
    4. Імпровізація.
    Всі ці елементи діяльності зумовили перелік фахових вимог до конферансьє. Знайомлячись із ними, одразу усвідомлюємо, що конферансьє повинен бути своєрідним „універсалом”. Він:
    • Енергійний, веселий, щирий, дотепний, іронічний, кмітливий.
    • Ерудований, здатний вільно переходити від теми до теми.
    • Розкутий, невимушений, але коректний.
    • Володіє вмінням самонастроювання, долання сценічного страху.
    • Господар сцени, органічно входить в концерт, легко йде на контакт із залом, робить глядача партнером, вміє тримати увагу аудиторії.
    • Із бездоганною дикцією і поставленим мовленнєвим голосом (адже конферансьє – це артист розмовного жанру).
    • Доречно користується жестами та мімікою, вміє рухатись по сцені.
    • Має хоча б один із „попутних” талантів (співає, танцює, грає на якомусь інструменті, володіє навичками пантоміми, пародії тощо).

    Конферансьє стає цікавим глядачам, якщо він є яскравою особистістю. А тому постійна робота над іміджем – одне з найважливіших завдань майстрів конферансу. Що таке „імідж” і з чого він складається?
    Імідж (від англ. іmage – образ) – це цілісний, якісно визначений образ людини, який стійко живе і відтворюється в масовій чи індивідуальній свідомості. Імідж конферансьє традиційно включає в себе такі складові:
    • Вміння бути природним, тобто самим собою (відсутність манірності, дружелюбність, відкритість); не можна намагатися бути смішним – все повинно йти органічно.
    • Артистизм (майстерність активно і з ігровою установкою спілкуватися з оточуючими).
    • Вільне почування на сцені (подолання страху перед чисельною аудиторією).
    • Продуманий (скорегований стилістом) зовнішній вигляд.
    • Відчуття міри у всьому (одяг, жарти, рухи тощо).
    • Харизматичність (від грец. charisma – божественний дар) – неповторність, підкреслена індивідуальність людини, здатність її притягувати до себе увагу.
    • Висока культура мовлення, особистий стиль ведення концерту.
    • Уникнення штампів, прямого копіювання відомих конферансьє (хоча певні сценічні прийоми можна запозичити, але треба розвивати їх на новому, особистісному рівні, так би мовити, шукати свій „коник”; не можна намагатися наслідувати тих, хто надто далекий від вашої індивідуальності).

    Оволодіваючи фахом конферансьє, окремі актори знаходять себе в парному конферансі. Парний конферанс – це така собі розмова двох „на людях”. Але виходять ці двоє на сцену не просто для діалогу, а для встановлення за допомогою нього контакту із глядачами. Зазвичай, діалог представляють конфліктуючі сторони – персонажі з різними поглядами на життєві проблеми. Але, спілкуючись між собою, учасники діалогу ні на мить не забувають, що вони працюють на глядача, часом навіть апелюють до нього в найгостріших моментах суперечки.

    Зрозуміло, що перелічені вище вимоги швидше стосуються професійних конферансьє. Звичайно ж, шкільні ведучі теж повинні прагнути до досконалості. Але той мінімум, який необхідно осягнути початківцю, може бути зведений до наступних практичних вмінь:
    1) грамотно проаналізувати готовий сценарій масового заходу, визначити його основне завдання і побудувати свої виходи на сцену відповідно до вирішення цього завдання;
    2) вміти самому скласти і записати найпростіший сценарний план для ведення заходу із врахуванням побажань режисера і можливих змін у ході концертних дій;
    3) створити свій власний сценічний імідж;
    4) володіти вмінням вести концерт як зі сценічної папки, так і застосовуючи окремі прийоми імпровізації;
    5) зібрати скарбничку забавних історій та іскрометних жартів; вести особистий „Зошит конферансьє”, у який записувати заготовки для проведення різноманітних тематичних заходів.

    Структура конферансу. В конферансі прийнято виділяти такі елементи:
    • вступ
    • головний монолог ведучого
    • анонси номерів
    • жарти (скетчі, інтермедії, анекдоти, пародії тощо)
    • особистий номер ведучого
    • завершення конферансу і концерту.

    Розглянемо детальніше окремі частини.
    Вступ (перший вихід). Конферансьє першим з усіх виконавців зустрічається з глядачем. Цей перший вихід є особливо відповідальним як для нього, так і для всього концерту.
    Що треба одразу врахувати конферансьє? Глядачі можуть бути стомленими після трудового дня, можуть отримати негативні емоції внаслідок виниклих непорозумінь у гардеробі чи глядацькій залі, а в самому приміщенні може бути або занадто холодно, або досить душно. Таких проблем можна передбачити чимало. В арсеналі професійного ведучого на кожен з цих випадків повинні бути домашні заготовки, які дозволять йому створити в залі дружню, довірливу атмосферу, усунути все, що може заважати концерту.
    Стратегія поведінки конферансьє визначається його головним завданням – якнайшвидше налагодити контакт із залою. Для цього він повинен уважно оглянути спочатку тих, хто сидить у перших рядах (вони більше освітлені) і обов’язково знайти 1-2 глядачів, у яких він відчує до себе прихильність – саме до них (в жодному разі не „у простір”) ведучий буде звертати свої перші слова, наприклад, вітати зі святом та оголошувати про початок концерту. Досвід доводить, що після встановлення тісного контакту з кількома глядачами коло співрозмовників поступово почне розширюватися.
    Про що повинен говорити ведучий при першій своїй появі? Оскільки він раніше за інших звертається до глядачів, то перш за все він повинен від свого імені і від імені учасників концерту привітати всіх у залі. Конферансьє має право в жартівливому тоні сказати, що він бачить невпевненість на обличчях окремих глядачів у тому, що сьогоднішній концерт їм сподобається. Після серйозного початку такий жарт буде гарною розрядкою. Потім можна запропонувати глядачам переключити свою увагу зі звичних повсякденних клопотів на відпочинок. При цьому в гумористичному тоні дозволяється перелічити ці клопоти. Для шкільного конферансьє це може бути нагадування про вимогливих вчителів, суворих батьків, перевантажені навчальні програми, довге очікування кінця семестру, дощову погоду тощо.
    Зрозуміло, що можливий і інший зміст вступу. Але як би цікаво не був задуманий виступ, його не можна затягувати, щоб з самого початку не нашкодити концертові, адже все у ньому повинно відповідати запланованим часовим рамкам.
    Зазвичай концерт починають музичним номером: музика завжди позитивно налаштовує глядацьку залу. Але можуть бути й інші режисерські знахідки. Так, якщо концерт присвячений знаменній даті, краще його почати читанням літературного твору, що відповідає темі свята.
    Після першого або другого номера концерту ведучий може промовити головний монолог свого конферансу. В ньому, як правило, серйозні думки, що стосуються міжнародних проблем чи проблем мистецтва, поєднуються з гумором, жартами. Саме в цей момент для ведучого вирішується головне питання: налагодився його зв’язок з глядачами чи ні. Якщо так, то весь концерт має пройти вдало. На випадок „ні” у конферансьє повинен бути заготовлений якийсь „козир”: наприклад, пришвидшити свій виступ з власним сольним номером.
    Анонси номерів концерту – це головний обов’язок ведучого. Конферансьє повинен правильно пояснити глядачам, який номер вони зараз побачать або почують. Адже інколи успіх номера знаходиться в прямій залежності від того, наскільки вдало пояснить його ведучий. Навіть найталановитіші конферансьє не мають права применшувати значення цих елементів свого виступу заради комедійної сторони конферансу.
    Завдання ведучого – максимально „вигідно” представляти кожен номер. Так, наприклад, оголошуючи номер співачки, можна сказати про неповторний тембр її голосу, про глибоку емоційність виконання, і зрештою про те, що вона чарівна жінка.
    Не менш важливо пояснити аудиторії складність акробатичного номеру або створити в залі інтригу перед виступом фокусника. Оголошуючи уривок із п’єси, ведучий дуже допоможе й артистам, і глядачам, якщо коротко пояснить, звідки взято цей уривок, яка головна ідея п’єси, в яку епоху розвиваються події. Але не треба викладати зміст майбутньої сцени занадто детально, щоб не обкрадати виконавців уривка і не зменшити цікавості глядачів до того, що зараз буде відбуватися на сцені.
    Інколи конферансьє занадто розхвалює номери, а це може викликати у публіки недовір’я, і результат таким чином може вийти зворотним. Тим більше, якщо номер вийшов не настільки вдалий, як щойно говорив про нього ведучий.
    Оголошення номера повинно бути побудоване так, щоб імена виконавців, які зараз будуть виступати, були б останніми словами ведучого перед тим, як він залишить сцену. Якщо виконавець – улюбленець публіки, його ім’я викличе оплески. В іншому випадку конферансьє може для заохочення реакції глядачів промовити слово „Зустрічайте!”
    Жарти. Протягом концерту конферансьє неодноразово доводиться розповідати або грати щось смішне: (інтермедії, скетчі, анекдоти, пародії, короткі фейлетони тощо). Вони необхідні для логічної зв’язки номерів, для заповнення пауз або ж можуть бути побудовані на самостійному сюжеті. У парному конферансі основу репертуару ведучих складають інтермедії. Конферансьє-соліст може розігрувати сценки з уявними партнерами, використовуючи телефон або мнимого співрозмовника, який нібито знаходиться за кулісами або у глядацькій залі.
    Якщо конферансьє володіє вмінням пародіювати, він може не тільки виступати з пародією як з окремим номером, а й залучати її до зв’язку між номерами. У такому випадку виконується пародія на когось з учасників концерту. Але вона не повинна бути жодним чином образливою для виконавця. Щоб досягти бажаного ефекту, конферансьє може спробувати відтворити тільки-но закінчений номер, підкресливши своїм комічним невмінням, що мистецтво, яке він зараз намагається наслідувати, вимагає неабиякого таланту і техніки.
    Готуючи свій репертуар, конферансьє повинен запам’ятати важливе правило: треба прагнути до того, щоб переважна кількість його жартів прямим чином стосувалася теми концерту чи окремих номерів, що у ньому представлені.
    Особистий номер ведучого. Як правило, перебування конферансьє на естраді довше, ніж п’ять хвилин, є небажаним. Публіка сприймає ведучого переважно як того, хто заповнює паузи між номерами. А тому перед тим як представити власний номер, конферансьє варто попередити глядачів, що, поки йдуть складні приготування до наступного виступу, він пропонує увазі публіки жартівливі вірші чи гумореску, веселі куплети чи пантоміму, гру на музичному інструменті чи танець.
    Закінчення концерту. Практика доводить, що не можна перед останнім номером сповіщати публіку, що цим номером концерт закінчиться. Зробити так – значить позбавити виконавців останнього номера значної частини уваги з боку аудиторії (дехто з глядачів у такий момент починає готуватися до виходу із зали). А тому конферансьє у своєму коментарі жодним чином не повинен показувати, що оголошений ним номер – останній. Оголошувати про закінчення концерту можна не раніше, коли всі виконавці останнього номера залишать сцену. Повідомлення це повинно бути коротким і виразним.

    Методичний коментар. Два уроки, відведені на навчання найпростішим елементам конферансу, можна спланувати так:
    Урок 1 – вступне слово вчителя (з елементами бесіди) про особливості жанру конферансу, пояснення значення таких іншомовних слів, як „конферансьє”, „імпровізація”, „імідж”, „скетч”, „інтермедія”. Складання (під керівництвом вчителя) переліку фахових вимог до конферансьє. Усвідомлення загальних особливостей іміджу конферансьє. Постановка завдань для шкільного конферансьє. Ознайомлення зі структурою конферансу.
    Д/з: 1) переглянути протягом тижня кілька естрадних програм на ТВ, поспостерігати за поведінкою відомих конферансьє, занотувати те, що сподобалось, у власний „Зошит конферансьє”; 2) продумати, як би ви змогли найвигідніше підкреслити свій імідж, виступаючи в ролі конферансьє (або як варіант: імідж якого конферансьє вам найбільш близький?); 3) врахувавши вимоги до структурних елементів конферансу і застосувавши власне вміння і фантазію, підготувати 2-3 оригінальних представлення конкретних номерів (наприклад, читання байки, гуморески, виконання пісні, танцю, пантоміми, акробатичного етюду, інсценування тощо).
    Урок 2 – практичне заняття. Воно може складатися з таких частин: 1) розминка голосового апарату; 2) прослуховування підготовлених учнями вдома анонсів номерів; 3) тренувальні вправи на розвиток фахових якостей конферансьє:
    • Імпровізація: розвиток уміння швидко і дотепно відреагувати на ситуацію, що склалася у глядацькій залі. (Наприклад: хтось ходить і заважає вести концерт, у когось задзвонив не вимкнений телефон, один глядач дуже голосно сміється, у ведучого перестав працювати мікрофон, не закривається куліса, номер оголошено, а виконавець кілька секунд не виходить і т.п.).
    • Експромт як різновид імпровізації. Розвиток навичок швидко і цікаво підтримати розмову на будь-яку тему – 2-3 речення. Краще, якщо теми будуть вибиратися відповідно до конкретного концерту (наприклад, свято 8 Березня, новорічний вечір тощо) або у розрахунку на конкретну аудиторію (школярі, вчителі, батьки та ін.).
    • „Гойдалки”: навчання вмінню вести невимушений і дотепний діалог на гостру тему (наприклад, про нові шкільні програми, про політику і т.п.). Ця вправа буде особливо доречною для парного конферансу.
    • „Комплімент”: коментар перед номером або після його виконання.
    • Заповнення непередбаченої паузи: домашні заготовки влучних жартів.
    • Конкурс на краще представлення виходу на сцену (наприклад, команди КВК, яка була переможцем минулорічного сезону серед шкільних команд вашого міста).


    Домашнє завдання


    Скласти навчальний сценарій для „академічного” або для „ігрового” конферансу (за вибором учня). Вимоги: підготувати перший вихід і заключне слово ведучого, а також поєднати виходами конферансьє 7-8 різноманітних номерів концерту. Для „академічного” конферансу можна запропонувати такі тематичні заходи: концерт до Дня Перемоги, Дня захисника Вітчизни, Дня матері, Дня пам’яті жертв голодомору, річниця Чорнобильської трагедії, зустріч з учасниками бойових дій у Афганістані, ювілей репресованого письменника тощо). Для „ігрового” конферансу обираємо День сміху, День вчителя, свято 8 Березня, новорічний карнавал, день іменинника, КВК тощо.все для dle
    Просмотров: 5 359
    Комментариев: 1
    Уважаемый посетитель, Вы зашли на сайт как незарегистрированный пользователь. Мы рекомендуем Вам зарегистрироваться либо войти на сайт под своим именем.
     
    Другие новости по теме:


    #1 написал: Rizavixxxa (20 июля 2017 15:29)
     

    Кому будет интересно нашёл новый Торрент плеер с возможность&#
    1102; быстрого поиска любого торрент файла за считанные минуты по всему рунету, а так же удобный и простой плеер для просмотра фильмов онлайн, без скачивания torrent файлов. Без рекламы и без регистрации. Скачать можно здесь www.Kilo-files.tk

    Информация
    Посетители, находящиеся в группе Гости, не могут оставлять комментарии к данной публикации.